10,303 læst ·
22 svar
10k læst
22 svar
Trapperegel, ser dette professionelt ud?
Sådan ser overgangen mellem trappegelænderne ud, hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det vel meningen, at de skal være på et jævnt niveau, ikke at der skal være et spring på 20-25 cm i højden.
Er det korrekt monteret, eller var nogen fuld på jobbet?
Vi har indgivet det som en reklamation, så det skal justeres, så det ser godt ud, men vi har endnu ikke fået et svar fra husbyggeren om, at de har tænkt sig at gøre noget ved det?
Er det korrekt monteret, eller var nogen fuld på jobbet?
Vi har indgivet det som en reklamation, så det skal justeres, så det ser godt ud, men vi har endnu ikke fået et svar fra husbyggeren om, at de har tænkt sig at gøre noget ved det?
Senest redigeret:
Den venstre er der 115cm fra midten på trappestigen under, og den højre er der 103 fra midten på trappestigen under den.SBH sagde:
Det sjove/tragiske er, at det ser forskelligt ud i alle husene, det er et antal ens huse, som er bygget i samme omgang.
Men hvis du måler den øvre lidt længere oppe i trappen så? Hvis man kigger på vangstykket, ser man jo, at det bliver mindre stejlt, når trappen går ud i hjørnet. Jeg ved ikke, hvordan man plejer at gøre i nye huse, men i de ældre huse, hvor jeg har set, hvordan rækværket sidder, har man brugt svungne rækværk, så de har samme form som vangstykket.shogo99 sagde:
Jeg overvejede også det. Jeg ved ikke, om det skal blive præcis som på billederne, men lidt mærkeligt burde det blive et sted, hvis man har lige håndlister til en sådan trappe. Jævn højde over trinene kan man bestemt ikke få, uanset hvordan de monterer dem.mulpac sagde:
Håndlistens overside skal være 900 mm over forkanten af trinnet.
Egentlig burde den nedre håndliste være lavere end den øvre. At de ikke linjerer i hjørnerne må man leve med, når man har lige håndlister.
Egentlig burde den nedre håndliste være lavere end den øvre. At de ikke linjerer i hjørnerne må man leve med, når man har lige håndlister.
Senest redigeret:
Administrator
· Skåne
· 8 662 indlæg
Er du sikker på det Immobil? Jeg synes, det ser helt vanvittigt ud. Hvilken hustillverkare er det, der bygger sådan her?
Står det i noget regelværk, som man absolut ikke kan slække på?Immobil sagde:
Så kan man måske synes, at man ikke skal behøve "leve med" grimme slutresultater. Især ikke når det ser ud som i tråden....
Administrator
· Skåne
· 8 662 indlæg
Du mener, at praksis alligevel er, at man sørger for, at vejlederne linjar?