Har malet vores Fyrretræstrappe og købt 13 mm parket fra Kährs mat 3-stavs eg, som skal monteres med MS polymer lim. Men hvordan løser man trappenæsen? Jeg vil ikke have noget, der overlapper parketten, og den skal hænge ned 60 mm for at dække både parket og trappetrin. Som man kan se på billederne her er den nuværende trappenæse også vinklet:
Jeg vil selvfølgelig gerne have en trappenæse, der matcher parketten nogenlunde, dvs. mat eg.
Jeg ved, at der findes færdige trappetrin, men vi håber at få prisen ned ved at bruge almindelig parket. Producenten tilbyder trappenæser, men de ser ikke ud til at dække hele tykkelsen af det nuværende trappetrin.
Indtil nu har vi betalt 2000 kr for selve parketgulvet, som skal række til alle 13 trin. Hvis vi køber færdige trin, lander prisskiltet på 7000-8000 kr med trappenæse.
Har malet vores fyrretræstrappe og fået hjem 13mm parket fra Kährs mat 3-stavs eg, som skal monteres med MS polymer lim. Men hvordan løser man trappenæsen? Vil ikke have noget, der overlapper parketten og den skal hænge ned 60mm for at dække både parket og trappetrin. Som man kan se på billederne her, så er den eksisterende trappenæse desuden vinklet:
[billede] [billede]
Vil selvfølgelig gerne have en trappenæse, der matcher parketten nogenlunde, dvs. mat eg.
Ved at der findes færdige trappetrin, men vi håber at få prisen ned ved at bruge almindelig parket. Producenten tilbyder trappenæse, men de ser ikke ud til at dække hele tykkelsen på det eksisterende trappetrin.
Indtil videre har vi betalt 2000 kr for selve parketgulvet, der skal række til alle 13 trin. Hvis vi havde købt færdige trin, ville prisen være mellem 7000-8000 kr med trappenæse.
Jeg lavede en lignende løsning i min tidligere lejlighed. Der længdeskår jeg parketten i yderkanten af trappetrinnet for at få den i samme vinkel som trappetrinnet og monterede derefter en egeliste i forkanten, som jeg limede og skød fast med dykkersøm. Jeg blev rigtig tilfreds, og det holdt godt i de to år, jeg boede der.
Lidt dårlig billede måske, men desværre er det det, jeg har, da jeg ikke længere bor der.