Hej!
Jeg vil udskifte mit kedelige trappegelænder/hegn over trappen.

Jeg vil have et glashegn med rustfri runde stolper rundt om trappen, og så vil jeg have, at det skal gå over til stolper med enten rør eller wirer ned som trappegelænder, med en rund håndliste.

Jeg har spurgt de fleste gelænderforhandlere, jeg har fundet på Google, men ALLE siger, at de ikke kan tilbyde en løsning, eller at jeg skal hyre nogen, der kan. Men jeg vil gøre det hele selv...

Jeg vedhæfter et billede af, hvordan jeg vil have overgangen fra glas til trappegelænder. Min trappeløsning ser præcis ud som på billedet, så det er jo lignende den, jeg leder efter.

Der er det en 90 graders stolpe, der går fra glasbeslag til rørbeslag. Hvis de nu ikke findes at købe, hvordan har de så gjort det? Køber man rene stolper og borer selv?

Jeg kan selv skære rør, så jeg har kun brug for rør og så alle stolper, beslag osv., jeg synes ikke, det er så kompliceret, at jeg ikke kan få hjælp af "de professionelle"??? Glas bestiller jeg også selv, hvis det ikke findes der, hvor jeg køber delene.
 
  • Trappräckessystem med rostfritt stål och glasskydd övergår till rör och vajer i sväng.
D09
Hvis jeg ikke misforstår, men Bauhaus har jo trappemateriale som du ønsker og kan montere sammen selv :)
 
finder ingen 90-gradersstolpe fra glas til trapperør der? eller borer man dem selv?
 
addebaddeman addebaddeman sagde:
finder ingen 90-gradersstolpe fra glas til trapperør der? eller borer man dem selv?
Du må nok regne med at bore selv. Vi gjorde det nemt for os og fik en tømrer til at hjælpe os. Han leverede rørene forborede, og vi hyggede os med at montere alle beslagene på stolperne selv.
 
D09
Findes nok lidt forskellige løsninger men sådan her gjorde jeg.

fandtes færdig 90 graders bøjning på rørene
 
  • Trappeopgang med moderne gelænder i metal og vægdekoration af et ansigt.
  • Synes
Skip6711
  • Laddar…
Sådan blev vores
Trappe med moderne gelænder i metal og træ på lys trægulv.
 
  • Synes
addebaddeman og 1 anden
  • Laddar…
Tak for alle svar, Hvordan er rørene opbygget? Borer man et hul gennem det første lag og så en gevindtap, eller er de for tynde til at lave gevind, så man er nødt til at bore gennem hele røret og bruge fx møtrik eller lignende?
 
Skip6711 Skip6711 sagde:
Så her blev vores
[billede]
Er dette et rækværk fra bauhaus? fik du boret op selv og i så fald hvordan samt hvilket bor? eller fandtes der sådan nogle med beslag til begge de retninger, som det sidder?
 
addebaddeman addebaddeman sagde:
Er dette et rækværk fra bauhaus? fik du bore det op selv, og i så fald hvordan og hvilket bor? eller fandtes der nogle med beslag til begge de retninger, som det sidder?
Hej,
Vores snedker kom med dem, og det er ikke Bauhaus. Stolperne er specialbestilt til vores trappe. De var forboret, så vi skulle bare montere beslagene. Vi blev også gjort opmærksom på, hvor uhensigtsmæssigt det er ikke at have wiren vertikalt, da børn kan klatre på dem. Måske noget at overveje?
 
  • Synes
D09
  • Laddar…
Følger denne tråd, er også på jagt efter trapperækværk som man kan montere selv.
 
D09
Skip6711 Skip6711 sagde:
Hej,
Vores snedker kom med dem, og det er ikke Bauhaus. Stolperne er specialbestilt til vores trappe. De var forborede, så vi bare monterede beslagene. Vi blev også oplyst om det uhensigtsmæssige ved ikke at have wiren vertikalt, da børn kan klatre på dem. Måske noget at tænke på?
Hvis man besøger Bauhaus' side, så søg på "Dolle"

Det er det samme som jeg har, men det hed noget andet dengang.

Hvis jeg ikke husker forkert, så har stolperne en skinne på indersiden, der holder møtrikkerne, og så var der færdige huller.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.