Hej!
Jeg vil udskifte mit kedelige trappegelænder/hegn over trappen.
Jeg vil have et glashegn med rustfri runde stolper rundt om trappen, og så vil jeg have, at det skal gå over til stolper med enten rør eller wirer ned som trappegelænder, med en rund håndliste.
Jeg har spurgt de fleste gelænderforhandlere, jeg har fundet på Google, men ALLE siger, at de ikke kan tilbyde en løsning, eller at jeg skal hyre nogen, der kan. Men jeg vil gøre det hele selv...
Jeg vedhæfter et billede af, hvordan jeg vil have overgangen fra glas til trappegelænder. Min trappeløsning ser præcis ud som på billedet, så det er jo lignende den, jeg leder efter.
Der er det en 90 graders stolpe, der går fra glasbeslag til rørbeslag. Hvis de nu ikke findes at købe, hvordan har de så gjort det? Køber man rene stolper og borer selv?
Jeg kan selv skære rør, så jeg har kun brug for rør og så alle stolper, beslag osv., jeg synes ikke, det er så kompliceret, at jeg ikke kan få hjælp af "de professionelle"??? Glas bestiller jeg også selv, hvis det ikke findes der, hvor jeg køber delene.
Jeg vil udskifte mit kedelige trappegelænder/hegn over trappen.
Jeg vil have et glashegn med rustfri runde stolper rundt om trappen, og så vil jeg have, at det skal gå over til stolper med enten rør eller wirer ned som trappegelænder, med en rund håndliste.
Jeg har spurgt de fleste gelænderforhandlere, jeg har fundet på Google, men ALLE siger, at de ikke kan tilbyde en løsning, eller at jeg skal hyre nogen, der kan. Men jeg vil gøre det hele selv...
Jeg vedhæfter et billede af, hvordan jeg vil have overgangen fra glas til trappegelænder. Min trappeløsning ser præcis ud som på billedet, så det er jo lignende den, jeg leder efter.
Der er det en 90 graders stolpe, der går fra glasbeslag til rørbeslag. Hvis de nu ikke findes at købe, hvordan har de så gjort det? Køber man rene stolper og borer selv?
Jeg kan selv skære rør, så jeg har kun brug for rør og så alle stolper, beslag osv., jeg synes ikke, det er så kompliceret, at jeg ikke kan få hjælp af "de professionelle"??? Glas bestiller jeg også selv, hvis det ikke findes der, hvor jeg køber delene.
finder ingen 90-gradersstolpe fra glas til trapperør der? eller borer man dem selv?
Tak for alle svar, Hvordan er rørene opbygget? Borer man et hul gennem det første lag og så en gevindtap, eller er de for tynde til at lave gevind, så man er nødt til at bore gennem hele røret og bruge fx møtrik eller lignende?
Hej,addebaddeman sagde:
Vores snedker kom med dem, og det er ikke Bauhaus. Stolperne er specialbestilt til vores trappe. De var forboret, så vi skulle bare montere beslagene. Vi blev også gjort opmærksom på, hvor uhensigtsmæssigt det er ikke at have wiren vertikalt, da børn kan klatre på dem. Måske noget at overveje?
Hvis man besøger Bauhaus' side, så søg på "Dolle"Skip6711 sagde:
Det er det samme som jeg har, men det hed noget andet dengang.
Hvis jeg ikke husker forkert, så har stolperne en skinne på indersiden, der holder møtrikkerne, og så var der færdige huller.
Klik her for at svare