Hej

Hvor langt spændvidde kan man have på 45 x 170 som trin på en trappe, de bliver altså liggende.
Dvs hvor bred kan jeg lave trappen uden at have et vange i midten, havde tænkt 1200 mm.

Lyder som det ville gå godt, træ er et stærkt materiale! Tænk på at vælge et så knastfrit materiale som muligt, hver knast svækker materialet. Tænk også på ikke at bruge lim i din konstruktion, træet bevæger sig i takt med at luftfugtigheden ændres, og så får du en trappe der knirker mere!

Dregen sagde:
Hej

Hvor lang spændvidde kan man have på 45 x 170 som trin på en trappe, de bliver altså liggende.
Altså hvor bred kan jeg lave trappen uden at have en vange i midten, havde tænkt 1200 mm.
Lyder som langt i mine ører, tror du vil få nedbøjning......men jeg bare tror.... prøv at lægge en 45x170 på jorden mellem to Leca fx og træd op med mindst 90 kg belastning.....tror
der bliver godt sving i det træstykke....

Jeg antog bare i mit tidligere svar, at du ville bruge stavlimmet virke. Hvis ikke, så tror jeg også, at de kommer til at svigte for meget?!

Dregen sagde:
Hej

Hvor lang spændvidde kan man have på 45 x 170 som plantrin på en trappe, de bliver altså liggende.
Dvs hvor bred kan jeg gøre trappen uden at have et vanger i midten, havde tænkt 1200 mm.
Du kan måske sætte en slags 45-120 som stødtrin under og dermed stive dit plantrin op.?

Har du sættrin (altså en tæt trappe) er det helt roligt
Men ellers har du vel børnesikkerhedsliste, som du kan have f.eks. 45x70. Afhængig af hvordan du fastgør den, vil den jo kunne hjælpe med at stive trinet op. Tror ikke det skal være noget større problem. Men helst stavlimet materiale selvfølgelig.

Sammenlimet træ er næppe mere bøjestift end almindeligt træ, men tåler eventuelt mere, inden det knækker. Så svigten bliver nok ikke mindre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.