Slet ned vores skrøbelige espalier. Nogle tips til, hvad man kan bygge lidt nemt?

Trætrappe med lys væg, børnesikret med en midlertidig trægitter, og en hvid skænk til højre. Basketball på trappen.
Trætrappe med børnesikring, lys maling og opbevaringsmøbel i et moderne rum med lyseblå vægge og lysebrune trægulve.
Trætrappe med naturligt trælook op ad en rå væg; provisorisk børnegrind ved trappen. Væggene er malet blå.
Så det almindelige spørgsmål male trappen eller ej? Min partner vil gerne have en hvid trappe, men hvordan er det med maling? Har fået indtryk af, at det kan blive ret glat?

Har en midlertidig låge til vores 1,5-årige også.

Nogen der har nogle tanker og tips om dette?

Halt bliver det ikke, for du kan for eksempel lakere kun trinene efter du har malet hele trappen. Så lakkerer du i en mattere glans bare, du kan også male hele trappen i 15 glans. Opleves ikke som glat herhjemme i hvert fald. :)

Tak for tipset. Er der nogen, der har et tip om, hvad man skal bruge for at bygge espalier?

O ottoangel sagde:
Tak for tippet. Er der nogen, der har nogle tips om, hvad man skal bruge til at bygge espalier?
Jeg er bare maler, dårligere med idéer til espalier :D

I Interista88 sagde:
Jeg er bare maler, dårligere med idéer til espalier :D
Det er fint, jeg tænkte generelt at nogen på dette forum burde have en god idé :-)

Indlever det gamle espalier til sprøjtelakering

Desværre er den gamle ud over enhver redning. Tænker mig nu, at jeg kører på reglar 45x45.

Bliv sikker på at vælge træ af høj kvalitet, så det ikke sprækker eller vrider sig. Så få knaster som muligt. Ikke byggreglar mao hvis du vil have, at det skal se ok ud over tid.

Synes ikke jeg kan finde noget andet end byggeregler.

Kan være værd at tage til et rigtigt savværk og købe høvlet kvalitetsfyr eller et endnu bedre træ til snedkerarbejde. Klart man kan prøve bygningsstrøer men der er risiko for, at det er billigt træ, som ikke holder formen. Med tanke på at det skal ses, mener jeg. Meget knast = svært at male uden gennemslag

held og lykke, håber det bliver godt!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.