Vi skal tage fat i det store projekt, som er at renovere gangen nu i 2023. Det første skridt er at bygge trappen til.
Efter meget læsning, blandt andet på forummet, har jeg ret godt styr på, hvordan jeg skal gribe det an, men jeg er stødt på et problem.
Det er nemlig sådan, at trappetrinene er ret kraftigt afrundede (se billede).
Jeg vil sige, at afrundingen er ca. 5mm dyb, og skulle jeg bare banke et bræt på der, så bliver det en herlig rille for skidt at samle sig i.
Min overvejelse er, om nogen har en god løsning til at fjerne afrundingen, eller om det bliver til at sætte en liste forneden?
Jeg har allerede overvejet både at bruge en dyksav og en overfræser, men man kan jo ikke komme til i hjørnerne, medmindre man tager hele trappen ned, og det føler jeg, der findes sjovere ting at gøre end det.
Tak for al hjælp
Efter meget læsning, blandt andet på forummet, har jeg ret godt styr på, hvordan jeg skal gribe det an, men jeg er stødt på et problem.
Det er nemlig sådan, at trappetrinene er ret kraftigt afrundede (se billede).
Jeg vil sige, at afrundingen er ca. 5mm dyb, og skulle jeg bare banke et bræt på der, så bliver det en herlig rille for skidt at samle sig i.
Min overvejelse er, om nogen har en god løsning til at fjerne afrundingen, eller om det bliver til at sætte en liste forneden?
Jeg har allerede overvejet både at bruge en dyksav og en overfræser, men man kan jo ikke komme til i hjørnerne, medmindre man tager hele trappen ned, og det føler jeg, der findes sjovere ting at gøre end det.
Tak for al hjælp
Liner den øverste trappetrins forkant præcis med nederste trappetrins bagkant? Hvis ikke, kan du måske stille dækkeskiven på nederste trin og fastgøre den nedenunder på øverste trin.
Det er vel også muligt at stille dækkeskiven på nederste trin og lade den gå op foran øverste trins forkant, så det trin bliver noget dybere (hvilket dog kompenseres ved at tilsvarende forsvinder i bagkanten).
Det er vel også muligt at stille dækkeskiven på nederste trin og lade den gå op foran øverste trins forkant, så det trin bliver noget dybere (hvilket dog kompenseres ved at tilsvarende forsvinder i bagkanten).
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Lav en fals i trinbrættet 5x25 mm som dækker afrundingen.
Er underkanten også afrundet, så lad trinbrættet ikke nå frem til afrundingen.
Protte
Er underkanten også afrundet, så lad trinbrættet ikke nå frem til afrundingen.
Protte
Monter en tykkere plade på og fræs i den i stedet? (Eller flere lag.) Du får godt nok et hulrum, men hvad gør det.
Klik her for at svare
