Hej
Da jeg er totalt opslugt af (Stairporn) flotte trapper, vil en sådan være en selvskreven indretningsdetalje i vores kommende tilbygning. Jeg kan især godt lide flydende/svævende trapper og har skitseret en trappe til førstesalen.
Nu er spørgsmålet, hvordan denne skal konstrueres!! De øverste syv trin er som en almindelig spiraltrappe, lignende den, der ses i annoncen (vedhæftet billede). Men hvordan kan de nederste syv trin konstrueres (som åbne eller lukkede)?
For at gøre det mere kompliceret skal der gå en trappe ned til kælderen nedenunder. Ellers kunne man have muret trinene op i letbeton eller lignende og beklædt med egtrin.
3D-billedet er fra et begrænset tegningsprogram, viser kun princippet for trappen.
/Pär
Da jeg er totalt opslugt af (Stairporn) flotte trapper, vil en sådan være en selvskreven indretningsdetalje i vores kommende tilbygning. Jeg kan især godt lide flydende/svævende trapper og har skitseret en trappe til førstesalen.
Nu er spørgsmålet, hvordan denne skal konstrueres!! De øverste syv trin er som en almindelig spiraltrappe, lignende den, der ses i annoncen (vedhæftet billede). Men hvordan kan de nederste syv trin konstrueres (som åbne eller lukkede)?
For at gøre det mere kompliceret skal der gå en trappe ned til kælderen nedenunder. Ellers kunne man have muret trinene op i letbeton eller lignende og beklædt med egtrin.
3D-billedet er fra et begrænset tegningsprogram, viser kun princippet for trappen.
/Pär
Snak med Thomas på: http://www.trapptradition.se/
Han kan sikkert hjælpe dig.
Han kan sikkert hjælpe dig.
FLOT!
Jeg mistænker fra et yderst lægmandsmæssigt synspunkt, at du må have en lukket trappe, så de buede trin kan hvile på trinnet under stødtrinnet, i det mindste den første del, inden trinene begynder at blive lidt mere lige og kan hvile på midterstolpen og vangen.
Ville jeg gætte.
Jeg mistænker fra et yderst lægmandsmæssigt synspunkt, at du må have en lukket trappe, så de buede trin kan hvile på trinnet under stødtrinnet, i det mindste den første del, inden trinene begynder at blive lidt mere lige og kan hvile på midterstolpen og vangen.
Ville jeg gætte.
Klik her for at svare


