Apropos intet fik jeg i dag at vide den bedste måde at udnytte trætex...
Man river det ned, skærer det i 2*2cm stykker, drukner det i "tror det var t-rød" og bruger det som optændingsbriketter.........

Blandt det smarteste jeg har hørt i lang tid.

Ps. har hele huset fuldt af trætex........      (længe leve renoveringsgips) skål :)
 
HAHA den var ikke dum.. har samme skidt hjemme jeg også!!
Men jeg brugte spån i stedet:)
 
Det er faktisk ret funkis. Men egentlig behøver du knap T-røden, selvom det giver yderligere fart. Riv skiven i mindre stykker, gerne lidt aflange. Smid et par håndfulde ind og på med de mindre pinde til bålet, tænd og nyd.

Har brugt det med sådant som blev til overs fra Trätexen. Dog har størstedelen fået lov at blive siddende under gipsen på ydervæggene som ekstra isolering.

At trætex er godt som brændstarter siger dog lidt om materialet som overflademateriale i vores huse og rum. Det er utroligt meget bedre med gips fra et brandperspektiv.

//Micke
 
Men det var nemt, når man skulle renovere... lister og sådan noget var bare til at tage ned med hænderne ;D
Syg at man kunne bygge med sådan noget førhen
 
OK, det brænder godt, men jeg synes, at texskiverne mod ydervæggen isolerer rigtig godt. Let er de også.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.