Mac_attack
Hej!

1. Er der nogen, der kender et godt alternativ til gipsplader til indvendigt loft med glat overflade?
2. Alternativt en plade med langsgående samlinger, ligesom de eksisterende trätexplader, der netop sad som underloft.

Jeg har kigget lidt på Huntonit-plader men er lidt bekymret for, hvordan indvendigt loft bliver, når der er så tydelige inddelinger (mange samlinger i begge retninger), jeg ville gerne have haft en glat overflade eller en synlig samling i en langsgående retning med panel cc 30 cm.

Tak på forhånd!

Hvorfor ikke køre med gips, hvis du vil have det glat?
Jeg kører med plader, der er forsænkede rundt om, så der ikke behøver blive åse ved kortsamlingerne, og man får et superglat loft.
https://www.bauhaus.se/norgips-plan-13x900x2400mm

• Synes
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
Stefan N Stefan N sagde:
Hvorfor ikke vælge gips, hvis du vil have det glat?
Jeg bruger plader, der er forsænkede rundt om, så der ikke behøver at blive buler ved kortsamlingerne, og man får et superglat loft.
[link]
Det ender måske med gips som du siger.
Jeg har aldrig sat gipsloft op, men tænker at det er lidt besværligt med at håndtere vægten, spartle og male, montering for loftlister og lamper osv.

Tænkte spontant, at der måske var kommet et mere praktisk alternativ :). Jeg har ikke behov for gipsens andre gode egenskaber (lyd, brand mv.) men det skal bare være en færdig hvid overflade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.