Husejer
· Västernorrland
· 2 538 indlæg
Hej, bliver lidt træt. Har købt baspanel 21x145 på Byggmax til min garage. Til huset købte jeg fra en lokal byggemarked. Nu mangler der ca. 80m og byggmax har ikke haft det på lager i mere end 4 uger. Selv kundeservice svarer ikke på mine spørgsmål om leveringstid, endda sagde de, at det var på lager, når det ikke er det. Har mailet kundeservice, der er gået mere end 48 timer, og intet svar. Har ringet tidligere, men svaret er, at de har fået det, men de ser kun bestillingssaldo. Har været og tjekket sikkert 2 gange om ugen. Det værste er, at selvom bredde dimensionerne stemmer, er virkeligheden anderledes hos andre, som sælger denne type. Nogen der har hørt om trævare mangel? Ifølge en, som jeg snakkede med på BM, påstod det. Det lader til, at mange byggmax i landet har problemer med netop denne dimension?
Kan desværre ikke bidrage med nogen nyttig info.
Men jeg havde problemer med en møbel vi havde købt på Jysk for mange år siden, der var forkert hulboring på nogle plader.
Efter godt 2 måneder af mas fra min side for at få en leveringsdato for den supplerende levering siger kundeservicemedarbejderen: Vi giver ikke leveringsbeskeder, for kunderne bliver så oprørte når det tager lang tid...
Samme dag kom jeg med trailer og tippede møblet på baggården og fik uden alt for mange protester pengene tilbage.
Jeg får omtrent samme kompetencevibes når man hører om Byggmax kundeservice.
Men jeg havde problemer med en møbel vi havde købt på Jysk for mange år siden, der var forkert hulboring på nogle plader.
Efter godt 2 måneder af mas fra min side for at få en leveringsdato for den supplerende levering siger kundeservicemedarbejderen: Vi giver ikke leveringsbeskeder, for kunderne bliver så oprørte når det tager lang tid...
Samme dag kom jeg med trailer og tippede møblet på baggården og fik uden alt for mange protester pengene tilbage.
Jeg får omtrent samme kompetencevibes når man hører om Byggmax kundeservice.
Husejer
· Västernorrland
· 2 538 indlæg
Kørte faktisk 35 km nordpå til Härnösand, og der skulle de have 265m(!) ifølge hjemmesiden. Da jeg kom derop, var der mest rester, men lykkedes med at samle nok til mit behov og fik 30% rabat pga. meget spild. Tak Byggmax!
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Træmangel my ass. Derimod går det altid meget trægt at få træet hjem fra savværkerne i juli. Ferier og sommerjobbere, du ved. Seriøse forhandlere kan nok stadig klare at holde standarddimensionerne på lager i sommermånederne. Byggmax er ikke en seriøs forhandler, tag fra en anden.
Edit: så at det har løst sig allerede.
Edit: så at det har løst sig allerede.
Næsten alle savværker, som jeg arbejder mod, udfører vedligeholdelse i en periode i juli. Dermed fungerer tørreovnene ikke. Byggmax og andre byggemarkeder burde vide, at industrien er lukket, og folk på ferie har brug for træ og derfor købe ind ekstra.
Husejer
· Västernorrland
· 2 538 indlæg
Som sagt søgte jeg denne, før jeg tog til Härnösand. Har mange navne Z-panel, Bas panel, Mälarpanel mm, men trods dimensionen 21x145 stemte ikke bredden på den plane overflade, så det ville se underligt ud at skifte.
Selvom denne specifikke dimension ser ud til at have problemer, kan man se, hvis man kigger på BM hjemmeside, at næsten ingen har leveret. Specifikationen findes kun hos et fåtal.
Selvom denne specifikke dimension ser ud til at have problemer, kan man se, hvis man kigger på BM hjemmeside, at næsten ingen har leveret. Specifikationen findes kun hos et fåtal.
Byggmax kundeservice er dårligst, jeg handlede hos dem for første gang for nogle uger siden, en ret saftig bestilling på ca. 50k. Bestilte en masse forstærkede hængsler, som kostede 3kr/st mere end dem uden forstærkning, men alligevel fik man de billige hjem, selvom man havde betalt for de dyrere. Ringer til kundeservice, og de beder mig om at tage til butikken, som varerne kom fra, hvis jeg vil reklamere. De sælger via nettet, men al reklamation/garanti, så skal man personligt tage til butikken. Jeg mener, det strider mod fjernkøbeloven, som man har, når man handler via nettet?
En ting er sikkert, at jeg kommer ikke til at handle flere gange fra byggmax via nettet.
En ting er sikkert, at jeg kommer ikke til at handle flere gange fra byggmax via nettet.
Klik her for at svare