Hvor meget vankant, revner, knasthuller, øvrige skader og fejl, etc. må såkaldt prima træ have for at kunne kaldes prima?

Jeg skal skifte facadebrædder på mit hus og samtidig bygge en veranda og fik i sidste uge leveret træet hjem af en XL-byg firma. På grund af meget arbejde har jeg ikke kigget på træet før i aften. Meget af reglerne er efter min mening så dårlige, at de ikke kan bruges. Det er skævt og skruet samt fyldt med fejl i henhold til ovenstående spørgsmål. Terrassebrædderne, som jeg havde tænkt mig at bruge som gulv i verandaen, har store grove og grimme knaster, hvilket slet ikke er pænt at have i indgangen. Desuden ser det ud til, at træet har været udsat for en unormal mængde af imprægneringsmiddel ved trykimprægneringen. Det ser ud som om, at midlet er blevet overdoseret og er løbet visse steder på brædderne. På en af reglerne, som jeg skal bruge til stolper og taglægter, har høvlen ikke taget på den ene side. Både stolper og taglægter skal være synlige i den færdige løsning.

Er der nogen her på forummet, der kan give svar på, hvad der er acceptabelt?

Jeg så den tråd lidt for sent......
Jeg ville gerne have, at nogen der er bygger til profession ville sige noget. Hvad accepterer en byggevirksomhed?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.