C
Vi totalrenoverer vores hus, et hus sammenbygget af fire huskroppe...

Er der nogen, der har erfaring med at trække al el i gulvsokkel?

Hvem fremstiller færdige sokler til elinstallation?

Carra
 
Bliver det nye skiver skiver på væggen, kan man lave en spalte nederst, med en afstand mod gulv-vægregel så har man fået 13mm... sådan blev det i vores hus + en liste som var lidt udtaget så fik rørerne plads også!
 
Man kan også "spore" i væggen og derefter lægge elrør/slange... hvilket er et alternativ, hvis man ikke vil bygge på med 13 mm.
 
Dammede fint da vi gjorde det sidstnævnte i tretex :P Åndedrætsvejene har nok ikke kommet sig endnu! Men det var det til gengæld værd, ingen flytning af karme, lister eller lignende og med grundig remsning og spartling af "renderne" ses ingrebet heller ikke.
 
Hvad bruger man for værktøj/maskine til at "fræse" render for el rør i væggene?

Fungerer dette også, hvis man har en murstensvæg?

Pris på dette værktøj/maskine?

/Johan
 
Hvordan er kvaliteten på den model på jula..

Er den i det mindste tilstrækkelig til ny el i gammelt hus 150m2? Hvad er det næste alternativ på prisskalaen?
 
MegaZap sagde:
Hvordan er kvaliteten på den model på jula..

Er den i det mindste tilstrækkelig til ny el i gammelt hus 150m2? Hvad er det næste alternativ på prisstigen?
Jeg er meget tilfreds med min.
Da jeg arbejdede som installationselektriker for et antal år siden, havde jeg en Hitachi (tror jeg det var), men denne er mindst lige så god, synes jeg.
 
Tak for svaret..

Er det en tidskrævende opgave at fræse ny el i et ca 150m2 hus?

Så at Cramo havde leje for 200:- døgn +moms nemlig. Så tager det mere end 6 døgn er det jo værd investeringen.

/Johan
 
Ja, selvfølgelig tager det lidt tid.
Jeg har aldrig lavet et helt hus med notfræser, vi lavede kun badeværelser på det tidspunkt (før ROT-fradraget forsvandt).
Så desværre har jeg ingen idé om, hvor lang tid det kan tage.

Prøv at stille spørgsmålet i EL-forumet, der er måske nogen der kan give et svar.
 
MegaZap sagde:
Er det en tidskrævende opgave at lave ny el i et ca. 150m2 hus?
Hvis du er meget godt forberedt og ved præcis, hvordan du vil have elen, og hvor rørene skal trækkes, burde selve fræsningen tage under seks dage. Dog er det nok ikke sådan, jeg ville have gjort. Jeg er i gang med at renovere min lejlighed og tager i stedet rum for rum, inklusive ny el og netværk, maling, gulv osv.

Forvent enorme mængder støv, og at alle møbler skal fjernes eller plastes ind ordentligt.
 
Åh, det var længere tidsestimat end jeg havde regnet med, vi får se.

Med tanke på støvet så er det et mindre problem, da huset vil være tomt indtil al renovering er færdig.

Så er det kun rør til el og eventuelt lyd, som jeg kommer til at trække. Netværk og telefoni fungerer godt trådløst og vil næppe blive dårligere i fremtiden :-)
 
Træk ekstra rør, du vil fortryde det ellers !!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.