Jeg er ved at skifte gulv i et rum med brystningspanel på væggene. Panelet har stået ovenpå soklen, som nu er fjernet, og jeg er derfor nødt til at udjævne væggen under panelet for at fastgøre den nye sokkel, som ikke har samme mål. Vi skal også skifte foder samtidigt, og målene passer heller ikke der, så det skal løses på en eller anden måde.
Jeg tænkte, at det måske kunne betale sig at rive det gamle brystningspanel ned og sætte nyt op med de rette mål mod gulvet og som fungerer med de nye foder. Samtidig har jeg en idé om, at jeg kan sætte panelet med en afstand til væggen for at kunne gøre noget ved de skøre elinstallationer i den gamle 40-tals lejlighed og få flere stikkontakter i rummet. Jeg tænker altså, at jeg kan trække kablet skjult bag panelet.
Er der nogen, der har erfaring med lignende projekter eller argumenter for eller imod en sådan løsning? Jeg regner med, at panelet vil bygge i alt ca. 30 mm fra den originale væg i så fald. Kan det se mærkeligt ud? Og hvordan gør man med foder rundt om vinduer og døre? Alle tips og råd er velkomne.
Sæt høj og solid sokkel i stedet. Eventuelt køb en høj høvlet bræt og lej en håndoverfræser for at få en fin profil. Under den eksisterende foder sætter du fodersokkel (googl det). Mal det hele på stedet, så det ser godt ud.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.