Går det godt at skrue Essve Lättbetongskruv ved syllmontage med en slagboremaskine, eller er en skruemaskine med justerbart moment nødvendig?

Gælder montage af 45mm syll i leca.

Essve skriver: ”Anvend gerne momentskruemaskine og en lav hastighed for at undgå overstramning.”. Skal jeg tolke ”gerne” som at det går fint med slagboremaskine?:D

Link til skrue-type: https://www.essve.se/essvese/sv/pro...v/lättbetongskruv-försänkt-skalle-corrseal-46

E
Ingen problemer overhovedet med at trække med en almindelig trækker. Sørg for at trække i lavt gear og stoppe, når hovedet er kommet ned i syllen. Det er godt at forbore hullet, inden man trækker skruen i.

Hvordan kan du tolke momentskruetrækker som slagskruetrækker? :)

Hvis du strammer letbetonskruen bare en smule for hårdt, mister du al styrke i den, så stram med "passende" moment.

Nissens
E epw sagde:
Ingen problemer overhovedet med at bruge en almindelig boremaskine. Sørg for at køre på lavt gear og stoppe, når hovedet er nede i planken. Det er godt at forbore hullet, inden man skruer skruen i.
Nu var spørgsmålet jo, om han kunne bruge en slagskruetrækker... jeg tolkede det som, at han ikke har en "almindelig boremaskine"...

Drager en hel del betonskruer med "møtrikmaskine" både 10 og 12 mm men helt uden styrkekrav
Jeg ville aldrig trække noget sådant med slag
Anbefaler i mangel af maskine gammel hæderlig håndkraft.....
Meget ofte som slaget ødelægger skruen eller hullet

E
Jeg læste lidt sjusket, men det er ingen fare at trække dem med knack, bare man giver sig i tide og ikke overtrækker dem. Dette er såklart lettere med en almindelig trækker.

• Synes
Nissens
  • Laddar…
Perfekt, endnu en grund til at købe nye værktøjer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.