Er i gang med at samle et bjælkelag til terrasse med indfældte skruvreglar og har brugt Essve ET-T for at undgå bjælkesko.
I instruktionerne står der, at det skal skrues i en sammenhængende bevægelse, og at man ikke skal bruge slagboremaskine. Ingen egentlig forklaring på hvorfor.
Jeg prøvede med en almindelig skruetrækker, men det var et rent helvede at skrue disse, og risikoen for at glide med bitsen var stor. Prøvede derefter at skrue med slagboremaskinen, hvilket var en ren drøm.
Er der nogen, der har en god forklaring på, hvorfor disse instruktioner findes, og hvad man kompromitterer ved alligevel at bruge slagboremaskinen? Og hvad er jeres erfaringer?
Skal også bygge en altan og tænkte bruge samme skrue, dér er der helt klart en større risiko, hvis ophængningen svigter...