Som sagt, køb eller lån et antal tvinger. Læg derefter udendørslim mellem brædderne og stram til med tvinger. Skru med kraftige træskruer, med lidt større hoved.

TheImprovisor
Nysgerrigt spørgsmål: Hvad er grunden til, at du vil have dobbelte brædder? Er det ikke nok med én?

D
Godt spørgsmål!

1) slipper skruehoveder på oversiden
2) bliver stivere - undgår (forhåbentlig) "hæng" mellem stolperne
3) Bliver mere grebsvenligt, da den nederste er kløvet til 105-110mm
4) Visuelt mere tiltalende end 1 stk 45mm
5) Jeg plejer at komplicere det
Jeg har sikkert tænkt forkert, men men :)

• Synes
rockin_john
  • Laddar…
Grannens Häck
Har du overvejet noget som vognbolt med kopmøtrik eller noget lignende. Det stikker ud men er jo rundet.

D Derbyboy sagde:
Er det her et sättlim?

[link]
Nej, det der er almindeligt trælim, til udendørs brug.

TheImprovisor
D Derbyboy sagde:
Godt spørgsmål!

1) slipper skrueskaller på oversiden
2) bliver stivere - undgår (forhåbentlig) "hæng" mellem stolperne
3) Bliver grebsvenligere, fordi den nedre er kløvet til 105-110mm
4) Visuelt mere tiltalende end 1 stk. 45mm
Jeg har sikkert tænkt forkert, men men :)
Punkt to er jo god.
Punkt et forstår jeg ikke. Trækker du ikke håndlederen fra siden?
Punkt tre: Personligt sætter jeg pris på en håndleder, som det er muligt at gribe rundt om, og ikke bare over.
Punkt fire: Det er jo også en aspekt at tage hensyn til.

A AG A sagde:
sætlim (for udendørs brug)
Vil det virkelig fungere på trykimprægneret træ, som måske ikke er tørt endnu?

D
A AG A sagde:
Nej, det der er almindeligt trælim, til udendørsbrug.
Sætlim = montagelim?

Jeg har tidligere brugt PU Lim til at skruesamle regler udendørs

D
TheImprovisor UlrikaSpg sagde:
Punkt to er jo god. Punkt et forstår jeg ikke. Trækker du ikke håndlederen fra siden? Punkt tre: Personligt sætter jeg pris på en håndleder, som man kan gribe rundt om, og ikke bare over. Punkt fire: Det er jo også en aspekt at tage hensyn til.
Svært at få en håndleder, som man kan holde rundt om, det skulle være en rør så... Har jeg kun en overligger/håndleder, så kan jeg ikke undgå skruehuller oppefra. Jeg har som længst 153 cm mellem to stolper. Der er risiko for, at en planke/håndleder begynder at hænge mellem stolperne efter et stykke tid/år.

D
Grannens Häck Grannens Häck sagde:
Har du overvejet typisk kærvskrue med kuppelmøtrik eller noget lignende. Det stikker ud, men er jo afrundet.

Tror ikke det bliver visuelt tiltalende, desuden ville jeg skulle bruge meget mange kærvmøtrikker

Bliver lidt for punket!

TheImprovisor
D Derbyboy sagde:
Svært at få til en håndliste som man kan holde rundt om, det skulle vel være et rør da.....

Har jeg bare en overligger/håndliste så kan jeg ikke undgå skruehuller oppefra.

Jeg har længst 153 cm mellem to stolper. Der er risiko for, at et bræt/håndliste begynder at hænge mellem stolperne efter et stykke tid/år.
Aha. Du skal sætte håndlisten ovenpå stolperne, ikke på siden?

D
Ja præcis, plejer man ikke det?

TheImprovisor
D Derbyboy sagde:
Jo precis, brukar man inte det?
Jo, det er nok almindeligt, men eftersom de brædder, du skal bruge, er så brede, gik jeg ud fra, at du skulle skrue dem i stolperne fra siden (se billede for eksempel) og drog derfor mærkelige konklusioner. Min fejl.
Gråmalet rækværk på trappe ved husets mur, grus og busk i baggrunden.

Grannens Häck
D Derbyboy sagde:
Tror ikke det bliver visuelt tiltalende, desuden ville jeg have brug for rigtig mange vagnsmuttar

Bliver lidt for punket!
Jeg forstår nok slet ikke, hvordan du har tænkt dig at montere, du skal vel ikke skrue oppefra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.