Himmelsfararen Himmelsfararen sagde:
Mit resonemang omkring trossbotten var netop et resonemang. At finde en god håndværker i dag er svært. Prøv med 22 grader og bank på pladerne nedenunder i morgen. Held og lykke!
Tak for alle de gode råd og den tid, du har brugt på at hjælpe mig. ❤️

• Synes
Himmelsfararen
  • Laddar…
min hytte står på blokke, så til sommer kan jeg jo kigge ind under...
jeg måtte grave et hul foran hytten sidste sommer og sætte en dykpumpe der, da jorden ikke kunne absorbere 91 mm på 3 dage (tæt på en å og gammel skovjord)...AMU-hytten blev bygget i 70'erne til uddannelsesformål på tømrerlinjen ved visse AMU-centre, deraf navnet.

kenth gustafsson kenth gustafsson sagde:
min stuga står på blok så til sommeren kan jeg jo kikke inn under...
fik grave et hul foran hytten i sommer og sætte en dykpumpe der da jorden ikke tog 91mm på 3 dage (tæt på en å og gammel
skovområde)...AMU-stugan blev bygget i 70'erne til pædagogiske formål på tømrer
linjen nogle steder AMU-center derfor navnet.
Ah, har du en fugtmåler så du kan tjekke værdien? Meget svært at råde noget du skal gøre men at bygge igen/over noget synes jeg aldrig har været godt.

S Slottsfrun sagde:
Om det skulle være uisoleret gulv og luftvarmepumpen er på
+ 18. Hvor koldt tror du, at gulvet ville have været i så fald, når det lige nu er -20 grader udenfor…
Rundt frysepunktet. +18C på oversiden og -20C på undersiden giver -1C i gennemsnit. Derefter er der mange forskellige faktorer, der påvirker, så den værdi kan ligge nogen/nogle grader op eller ned.

S Slottsfrun sagde:
Hvilken temperatur synes du, jeg skal have på varmepumpen?
Det afhænger af... mange ting. Attefallshus betyder for mig, at det måske fungerer som gæstehus og dermed er beboet en eller nogle uger/år. Så ville jeg holde 12-15C normalt og skrue op for varmen, når det er beboet. Hvilken temperatur der er passende, afhænger af, hvad den/de der bor der, synes føles godt, samt måske også om den kun bruges til at sove i, men ikke til daglig ophold. Så kan temperaturen være en smule lavere. Det er primært et økonomisk spørgsmål, synes jeg.

Skulle jeg bruge den som et hjemmekontor (stillesiddende arbejde) ville jeg ønske at have 23C for ikke at fryse.

Hvad angår gulvtemperatur, så afhænger den af, hvor meget isolering der er, men da det er et nyere attefallsbyggeri, bør det være en relativt god isoleringstykkelse. I og med at den står på pæle, så har den jo udendørstemperatur på undersiden, hvilket gør, at gulvet bliver koldt, når det er koldt udenfor. Havde det været en krybekælder eller en plade på jorden, så havde temperaturen på undersiden af gulvene ikke været lige så kold som udeluften og dermed havde gulvet ikke været lige så koldt.

Jeg går ud fra, at temperaturangivelserne er opmålt med et termometer? Hvad VPns kontrol siger, er irrelevant.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.