Gulvet bliver 3-stavs 14mm parket og vægge med gips som overflade. Hvilke løsninger findes der for helt at undgå gulvlister?

Gulvlistens eneste funktion er vel egentlig at dække sprækken mellem gulv og væg samt at have noget at køre støvsugermundstykket imod?

Jeg gætter på, at det går fint at "stille" gipspladerne ovenpå gulvet. En noget utraditionel løsning ville jeg tro, men det burde fungere. Du skal altså lægge gulvet, før du monterer gipsen på væggene.

S
hvordan har du tænkt så?
der skal være vist mellemrum mellem gips og parket, så parket kan bevæge sig.
du kan sætte vinylgulv eller væg til væg-tæppe for at undgå lister.
sen overfladeskit kan sige er tape, panel eller maling. gips er bare underlag.

Glippen er jo primært nødvendig i længden, så hvis man efterlader 8-9 mm glippe mod eksisterende væg eller regelværk og så "stiller" gipsen ovenpå, vil gulvet kunne bevæge sig i længderetningen. Dog ser jeg ikke, hvordan dette ville fungere godt i praksis, men det er en anden femma.

Suhagg, fandt du en god løsning på dette? Overvejer selv en mellemvej, hvor gulvet lægges først, derefter soklen og derefter gipsen oven på soklen, så de flugter...

ramini sagde:
Suhagg, fandt du nogen god løsning på dette? Overvejer selv en mellemvej, hvor gulvet lægges først, så soklen og derefter gipsen oven på soklen, så de flugter...
Nej. Kommer nok til at have gulvlister til sidst alligevel. Håber det løser sig for dig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.