jeg skal beklæde mit hus og undrer mig lidt over, hvilken dimensioner man skal have på en klinkbeklædning???

Hvad er de mest almindelige dimensioner på henholdsvis under og over???

Taknemmelig for tips, også med billeder
 
Det mest almindelige er vel, at man bruger 22x120 både som under- og overbræt.
Vi har et smallere underbræt - 70 mm og et bredere overbræt på 120 mm. Men det er jo et spørgsmål om smag og behag, hvordan man ønsker, at panelet skal se ud.
 
Hvad I end gør, tag ikke for bred panel, huset ser så forbistret tungt ud da når man har løskantet plade.

Vi kører på almindelig stående panel med faset notlægte. 22x145 til panelen og 16x45 på lægterne. Håber det bliver godt..... ;)
 
hvis man sætter 22x 120 hvor meget skal lågene overlapper panelet???
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.