Hej
Mit spørgsmål drejer sig om et nybygget hus. Entrétaget rager et par meter ud fra facaden og holdes oppe af fire søjler beklædt med thermowood. I dag skråner jorden fra entrédøren til disse søjler. Næste uge påbegyndes jordarbejdet, og for at fjerne skråningen vil den nederste del af søjlerne havne under belægningen. Der skal lægges fliser omkring dem. Er bevidst om, at dette ikke er optimalt, men hvordan kan jeg beskytte dem bedst muligt? Entreprenøren har tilbudt at sætte tjærepap/tagpap, kan det være ok? Skal jeg hellere satse på at hyre en blikkenslager til at beklæde den nederste del? Forbindelsen mellem tjærepap (plade) og træ er jo følsom. Hvordan lede sne og regn væk?

T torp55 sagde:
Hej
Mit spørgsmål vedrører et nybygget hus. Entretaget stikker ud et par meter fra facaden og holdes oppe af fire søjler klædt med thermowood. I dag skråner jorden fra entredøren til disse søjler. Næste uge påbegyndes arbejdsmarken, og for at fjerne skråningen vil den nederste del af søjlerne havne under overfladen. Der skal lægges fliser rundt omkring dem. Er bevidst om, at det her slet ikke er godt, men hvordan kan jeg bedst beskytte dem? Markentreprenøren har tilbudt at sætte tagpap/tjærepap, kan det være ok? Skal jeg hellere satse på at hyre en blikkenslager til at klæde den nederste del ind? Forbindelsen mellem tjærepap (blik) og træ er jo følsom. Hvordan lede bort sne og regn?
Det der kommer aldrig til at blive godt, uanset hvad du gør.

Støt i stedet taget op med et par stempler. Fjern de eksisterende stolper og støb en højere betonplint, der kommer op nogle cm over den nye mængdehøjde. Støb stolpesko ind og placér derefter stolperne igen.

• Synes
sijo 50 og 4 andre
  • Laddar…
Ak ja, det var det jeg frygtede. Tak for svar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.