Hej alle!

Jeg er virkelig ny inden for byggeri, materialer og reparationer.
Ville gerne høre om nogen kan hjælpe mig.

I kælderen i huset fra -44 har vi nogle afskalninger tæt på gulvet. Det blev drænet i 90'erne, men der er meget vinylgulv og maling, der ikke tillader fugt at passere. Jeg gætter på, at det er derfor, det er afskallet? Hvad tror I?
Derefter undrer jeg mig over, om man kan se, hvilket materiale det er? Altså hvad skal jeg bruge for at fikse det, efter jeg har slebet malingen af? Se de to første billeder.

Hovedspørgsmålet: i et rum er væggen ikke hård, men lyder hul. Gravede med en kniv og fandt træ? Er det gips med træreglar indeni? Nogen der ved, hvad det drejer sig om, og kan jeg bare rive det ned? Se de sidste to billeder.

Tak på forhånd! :)

• Væg med afskallet maling nær gulv; puds og maling falder af og afslører plaster nedenunder. Tæt på træpanel.
  • Væg i kælder med afskallet maling nær gulv, revner og skrælning synlige, indikativ for fugtskader eller utilstrækkelig ventilation.
  • Væg med afskallet puds og mursten synlig, skade tæt på gulvet ved siden af en træhylde, tegn på fugt og oprevet materiale på gulv.
  • Gipsvæg med huller, hvor træstrukturen er synlig. Væggen ser ud til at være skadet eller delvist fjernet, afslørende indre materiale.
T tergo sagde:
måske kloasongvæg

spräckpanel væg - Søg på Google
Det ser ud til at være det! Tak.
Er det ikke specielt, at det er i et rum men ikke de andre fire i kælderen? Eller gjorde man sådan?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.