Hej alle!
Jeg havde tænkt, at jeg skulle købe ejerlejligheder og huse for at totalrenovere dem for derefter at sælge dem. Jeg er i fasen, hvor jeg skal vælge uddannelse på universitetsniveau. Hvilken uddannelse anbefaler I, for at man får tilstrækkeligt med kød på benene? Og hvorfor? Jeg har overvejet at uddanne mig til bygningsingeniør, hvad tror I om det?
Ville være meget taknemmelig for lidt råd :)

-Josefine

Det bliver næringsvirksomhed. Mange afgifter. Og mange foreninger vil nægte at sælge til dig.

Bygningsingeniør med tillæg af lidt økonomikurser og JÖK:en (Juridisk oversigtskursus) virker vel godt da.
Men mange som beskæftiger sig med sådan noget lader til at have sprunget den tekniske del over. :cool:;)

Jeg ved, at der er mange, der mere eller mindre lever på den måde. Men jeg tror (med vægt på tror) at det er en risikabel metode at leve af.

Typisk får man ikke de penge tilbage, man lægger i en renovering. Men de, der alligevel tjener penge på dette, gør det pga. den generelle prisstigning på boliger, boligen stiger i værdi i den tid, de ejer den og renoverer, selv uden deres renovering. I undtagelsestilfælde kan det sikkert lade sig gøre at købe til fundpris og "udvikle" objektet. Men hvis priserne i stedet skulle falde drastisk, mens man bygger, bliver det garanteret et stort tab.

En rendyrket spekulationsadfærd (dvs. køb og sælg uden tiltag) er sandsynligvis mere logisk, da man ikke risikerer at have et varelager af boliger, der er låst af renoveringer, mens markedet styrtdykker, man kan sælge ud i tide.

Svært at regne på, men jeg tror, at de fleste, der beskæftiger sig med det, er håndværkere i bunden, svært at købe tjenesterne uden rigtig gode kontakter og forståelse for hvad man skal gøre og ikke, og at få penge over efter et salg uden meget eget arbejde tror jeg også er svært.

Bygningsingeniør er vel en god uddannelse alligevel :)

Held og lykke

Sprogkurser også, godt at kunne tale med sine billige håndværkere, Polske osv..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.