22,937 læst ·
60 svar
23k læst
60 svar
Totalrenovering - Hvor meget kan det koste?
men det er området, der er finere, og et af de fineste i vest Sverige, ikke huset i sig selv, hvad er det, du ikke forstår.P Pligg85 sagde:Ja, hvad angår boligblok, har det intet som helst at gøre med "finere" eller "overklasse"
Objektet er i den stand, som opmålte boliger plejer at være i, og det er lille og trangt. Skriger jo ikke status om billederne...
Jeg kan kun svare for mig selv, men finere overklassen forbinder jeg med "flødeskumskvarterer" med fritliggende villaer 200+ kvm og garage. Stor grund og god udsigt.
Så hvis der ligger et rækkehus i udkanten i samme postnummer, deler det ikke samme status automatisk.
I dette tilfælde har man ikke engang en gavl, det er en mellembygning, som naboen bruger til at hænge TV på.
Det er blevet sådan, når den lavere klasse kunne låne sig til en højere position i samfundet i nogle år.
Kunne låne 5.000.000 SEK for under 4000kr om måneden. Kvinden kan være på barsel, og manden arbejde som montør på Volvo og klare sig fint. Have en ny bil på leasing tilmed.
Når køkkenet skal renoveres, ringer man bare en håndværker og går selv til padelhallen.
Helt indstillet på at ejendommen stiger en million inden for kort tid.
Så kommer der en dag, hvor renterne firedobles, Volvo varsler fyringer, og ejendommen har mistet nogle års løn i værdi. Så gælder det om at få god betaling for sit padelracket på Blocket.
ifølge din argumentation, så hvis man tager en nybygget villa på 200kvm med garage og placerer den i en Rinkeby, bliver det pludselig et overklasseområde?
Når du har fundet disse "Gräddhyllor" med flere fritliggende villaer med fin udsigt i Rinkeby, kan jeg svare. Ikke før.A Aunty sagde:
Hold ikke fast ved at denne gældende ejendom er et finere område, det er ikke værdigt.
Nogle af de fineste ejendomme her ligger 5 minutter fra lossepladsen. Det hæver ikke statusen på lossepladsen. Heller ikke sænker statusen på de fine ejendomme.
Her bor jeg slet ikke på nogen flødeskumskant.
Men ret højt over en åben dalgang.
Mit hus er vurderet til 1,6 Mkr. Ville kunne sælges for noget mere.
Vel vedligeholdt, renoveret, nyt ydertag, sammenbygget varmgarage, billig opvarmning, stor fedtstensbrændeovn til både madlavning, hygge og varme.
Hundegård med hundehus. Fritstående brændefyret sauna.
Sigtelinje til naboer. Højt privat beliggenhed.
Kan gå ud og tisse rundt om hjørnet, generer ingen.
Elge, ulve, rådyr er synlige nu og da.
Mm mm mm....
Så tilfreds med at huset næsten er betalt.
Tror at de samlede låneomkostninger ligger på 1000 kr/måned.
Kan gøre sådan noget, der morer som pensionist. Sejler hele den varme årstid på Vänern. Kører snescooter i morgen ved sommerhuset. Fisker året rundt...
Holder på de nærmeste uger med at kløve cirka 20 m3 birkebrænde. Bare hyggeligt i vårsolen.
Ja, ja... Alt afhænger af hvilke aktive valg man træffer, og kan træffe.
TS bliver sikkert tilfreds med sine valg.
Ikke mange vil bo og leve som mig.
Tænk om jeg som TS havde haft et antal millioner at bevæge mig med.
Undrer hvad jeg ville have gjort da?
Men ret højt over en åben dalgang.
Mit hus er vurderet til 1,6 Mkr. Ville kunne sælges for noget mere.
Vel vedligeholdt, renoveret, nyt ydertag, sammenbygget varmgarage, billig opvarmning, stor fedtstensbrændeovn til både madlavning, hygge og varme.
Hundegård med hundehus. Fritstående brændefyret sauna.
Sigtelinje til naboer. Højt privat beliggenhed.
Kan gå ud og tisse rundt om hjørnet, generer ingen.
Elge, ulve, rådyr er synlige nu og da.
Mm mm mm....
Så tilfreds med at huset næsten er betalt.
Tror at de samlede låneomkostninger ligger på 1000 kr/måned.
Kan gøre sådan noget, der morer som pensionist. Sejler hele den varme årstid på Vänern. Kører snescooter i morgen ved sommerhuset. Fisker året rundt...
Holder på de nærmeste uger med at kløve cirka 20 m3 birkebrænde. Bare hyggeligt i vårsolen.
Ja, ja... Alt afhænger af hvilke aktive valg man træffer, og kan træffe.
TS bliver sikkert tilfreds med sine valg.
Ikke mange vil bo og leve som mig.
Tænk om jeg som TS havde haft et antal millioner at bevæge mig med.
Undrer hvad jeg ville have gjort da?
Senest redigeret:
jeg tror det er bedre at købe et færdigt https://www.booli.se/bostad/1948445E Edvin Berggren sagde:Hej!
Jeg og min partner skal til en fremvisning på et renoveringsprojekt.
[link]
I alt 118 kvm (4 soveværelser, køkken, 2 badeværelser, alrum, vaskerum, hall etc.)
Vi vil totalrenovere absolut alt. Alt skal rives ud og ind med nyt.
Problemet er, at vi er helt grønne på dette, og vi vil gerne finde ud af, hvor meget dette ville koste.
Forstår at man skal have byggeselskaber på hjemmebesøg for at få en præcis pris.
Men hvad tror I, en sådan renovering ville koste?
Siger du ja... Aunty.
Naboens søn byggede lige... Lidt dyrt synes både jeg og hans far.
Over 3 millioner med grund og det hele.
Det som det handler om er, at alt skal være dyrt, dyrt og endnu dyrere, så snart det bliver tæt bebygget. Dette ved husproducenterne og sælgerne.
Folk betaler, og så længe de gør det, vil tendensen fortsætte.
Det virker som om det er status at bo i et hus, som man har betalt rigtig meget for.
Jeg ved, at mit hus ville have kostet ca. 4 millioner omkring Stockholm for 15 år siden.
Men så længe der er købere, så er karrusellen i gang.
Over 3 millioner med grund og det hele.
Det som det handler om er, at alt skal være dyrt, dyrt og endnu dyrere, så snart det bliver tæt bebygget. Dette ved husproducenterne og sælgerne.
Folk betaler, og så længe de gør det, vil tendensen fortsætte.
Det virker som om det er status at bo i et hus, som man har betalt rigtig meget for.
Jeg ved, at mit hus ville have kostet ca. 4 millioner omkring Stockholm for 15 år siden.
Men så længe der er købere, så er karrusellen i gang.
Senest redigeret:
ja, det måske det gjorde men det havde det jo aldrig gjort i Billdal da havde du ikke engang fået en grund for 3 millioner. hvad er det du ikke forstår?H Hybro sagde:Siger du ja... Aunty.
Over 3 millioner med grund og alt.
Folk betaler, og så længe de gør det, vil handelen fortsætte.
Ved at mit hus skulle have kostet ca. 4 millioner omkring Stockholm for 15 år siden.
Men så længe der er købere, så er karusellen i gang.