22,937 læst ·
60 svar
23k læst
60 svar
Totalrenovering - Hvor meget kan det koste?
Side 1 af 5
Hejsa!
Jeg og min partner skal til en fremvisning af et renoveringsprojekt.
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/billdal-skintebo/sosbacken-39/
Totalt 118 kvm (4 soveværelser, køkken, 2 badeværelser, opholdsrum, vaskerum, hall osv.)
Vi vil totalrenovere absolut alt. Alt skal rives ud og ind med nyt.
Problemet er, at vi er helt grønne på dette, og vi vil gerne finde ud af, hvor meget dette ville koste.
Forstår, at man skal have byggefirmaer på hjemmebesøg for at få en præcis pris.
Men hvad tror I sådan en renovering ville koste?
Jeg og min partner skal til en fremvisning af et renoveringsprojekt.
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/billdal-skintebo/sosbacken-39/
Totalt 118 kvm (4 soveværelser, køkken, 2 badeværelser, opholdsrum, vaskerum, hall osv.)
Vi vil totalrenovere absolut alt. Alt skal rives ud og ind med nyt.
Problemet er, at vi er helt grønne på dette, og vi vil gerne finde ud af, hvor meget dette ville koste.
Forstår, at man skal have byggefirmaer på hjemmebesøg for at få en præcis pris.
Men hvad tror I sådan en renovering ville koste?
typ
Facade ommaling + reparationer 100.000
Tag omlægning 140.000
Badeværelse stort (bruser), 250.000
Badeværelse lille (toilet), 150.000
Vaskerum 150.000
Køkken 250.000
Øvrige rum, rens, spartle, male, 200.000
tag + gulv 110.000
Hehe blev typ 1,4
.. tror 1.4-1.6 afhængigt af materiale mm samt hvor meget man gør selv.
Facade ommaling + reparationer 100.000
Tag omlægning 140.000
Badeværelse stort (bruser), 250.000
Badeværelse lille (toilet), 150.000
Vaskerum 150.000
Køkken 250.000
Øvrige rum, rens, spartle, male, 200.000
tag + gulv 110.000
Hehe blev typ 1,4
Hvis I river køkken, badeværelse osv. selv, kan I spare en del.
Få en elektriker og vvs til at tilslutte først bare.
Tilstanden på taget så da ret god ud hos naboerne i hvert fald, blev de alle lavet samtidig måske?
Men 1 million og opefter er vel ikke helt umuligt. Materialet er steget meget det seneste år.
Tips, At hyre håndværkere er lidt som at købe en bil, man får hvad man betaler for. Tag referencer.
Få en elektriker og vvs til at tilslutte først bare.
Tilstanden på taget så da ret god ud hos naboerne i hvert fald, blev de alle lavet samtidig måske?
Men 1 million og opefter er vel ikke helt umuligt. Materialet er steget meget det seneste år.
Tips, At hyre håndværkere er lidt som at købe en bil, man får hvad man betaler for. Tag referencer.
Hvad mener I med totalrenovering? Huset er fra -75. Er syllene trykimprægneret? Så bør disse skiftes. 2-lagsvinduer er ikke sjovt i disse tider med energikrise, ligesom direkte el. Så vinduer, opvarmning og ventilation bør måske også udskiftes? Er afløbsstammen lavet af det berygtede æggeskalsplast, man brugte i 70'erne?
Ret mange ting jeg ville have gjort, før jeg begyndte på overfladerne. Prioritet ved renovering bør være tæthed og funktion.
Så hvad anser I for at være totalrenovering? For mig som er kræsen når det gælder funktion, ville det nok lande på 2-2,5 millioner kr. for at jeg ville være tilfreds.
Ret mange ting jeg ville have gjort, før jeg begyndte på overfladerne. Prioritet ved renovering bør være tæthed og funktion.
Så hvad anser I for at være totalrenovering? For mig som er kræsen når det gælder funktion, ville det nok lande på 2-2,5 millioner kr. for at jeg ville være tilfreds.
hvis I alligevel overvejer at lægge 4-5 millioner på et rækkehus og så "totalrenovere" det for ca. 1.5-2 millioner. Har I overvejet at bygge nyt?E Edvin Berggren sagde:Hej!
Jeg og min partner skal til en fremvisning på et renoveringsobjekt.
[link]
I alt 118 kvm (4 soveværelser, køkken, 2 badeværelser, opholdsrum, vaskerum, entré osv.)
Vi vil totalrenovere absolut alt. Alt skal blæses ud og ind med nyt.
Forstår, at man skal have byggefirmaer på hjemmebesøg for at få en nøjagtig pris.
Men hvad tror I, sådan en renovering ville koste?
antagelig er det placeringen meget TS er ude efter.
du får ikke engang en grund i Billdal i en tilsvarende placering for 4,5 millioner.
så sig grund 5 millioner, tilslutningsafgifter 0,5 millioner, hus 4 millioner, garage 0,5 millioner
i alt 10 millioner
du får ikke engang en grund i Billdal i en tilsvarende placering for 4,5 millioner.
så sig grund 5 millioner, tilslutningsafgifter 0,5 millioner, hus 4 millioner, garage 0,5 millioner
i alt 10 millioner
Hej,E Edvin Berggren sagde:Hej!
Jeg og min sambo skal til en fremvisning på et renoveringsobjekt.
[link]
Totalt 118 kvm (4 soveværelser, køkken, 2 badeværelser, opholdsstue, vaskerum, entré osv.)
Vi vil totalrenovere absolut alt. Alt skal rives ud og erstattes med nyt.
Forstår, at man skal have byggefirmaer til et hjemmebesøg for at få en præcis pris.
Men hvad tror I en sådan renovering ville koste?
men parketgulvet med hollandsk mønster skal I vel beholde? Mega dyrt og meget flot. Trapperealing og en del andet bliver fint med lidt ny farve/tapet. Hvorfor købe huset, hvis I skal rive alt ud?
Foretrækker du at bo i et rækkehus eller en villa? Men sandheden er, jeg kender ikke priserne på grunde rundt omkring. Men jeg ved, hvad der kan findes under en "smuk kjole", og i tilfælde af dette projekt kan det vise sig, at de samlede omkostninger ved den outsourcede renovering vil være højere end købsomkostningerne! Det samme køkkenudstyr lavet i IKEA i en bedre standard med støbte bordplader kan koste 200K.A Aunty sagde: