Jeg planlægger et bjælkehusbyggeri og skal snart begynde at forberede nogle tidskrævende delmomenter. I mit nuværende hus fandt jeg et dejligt trægulv (under tre lag plastikmåtter!!) som jeg er meget glad for. Brædderne smalner af i længden og er ca. 4cm tykke. Jeg tænkte på at lave et lignende gulv til det nye hus med solosaven, men er det nok, at det ligger under tag og tørrer i 1(?) års tid, eller bør jeg kontakte et savværk for at få det ordentligt tørret?
Tak på forhånd
P-O
Tak på forhånd
P-O
Ja det tror jeg skal række, vintertid er jo dog bedst at starte tørringen på naturlig vej har jeg for mig..
MEN så skal du jo bruge kiler og slå gulvet sammen alt efterhånden. Tror min lærer på skolen lagde et ganske frisk gulv i en hytte, og på et år så havde vi slået det sammen 20 cm har jeg for mig...
Men jeg er ikke så kyndig inden for emnet...
MEN så skal du jo bruge kiler og slå gulvet sammen alt efterhånden. Tror min lærer på skolen lagde et ganske frisk gulv i en hytte, og på et år så havde vi slået det sammen 20 cm har jeg for mig...
Men jeg er ikke så kyndig inden for emnet...
Hvis du saver fyrreplanker, er det svært at undgå, at de bliver blå, når man tørrer selv..........har jeg bemærket, sav hellere gran 
Har selv savet sådan et gulv til overetagen i huset (op til 35 cm, klinge sav
P), nu ligger det løst, men planen er at skrue det fast og lade det tørre, så efter et års tid med normal varme skruer jeg det løs, kiler sammen og sømmer det med klipsøm.
Har selv savet sådan et gulv til overetagen i huset (op til 35 cm, klinge sav
Hvis du fik problemer med blånad, var det i slutningen af juni, juli og fremad, ikke?Haagbard sagde:Hvis du saver fyrreplanker, er det svært at undgå, at de bliver blå, når man tørrer dem selv..........har jeg bemærket, så sav hellere af gran
Har selv savet sådan et gulv til overetagen i huset (op til 35 cm, klingesavet), nu ligger det løst, men planen er at skrue det fast og lade det tørre, så efter et år med normal varme skruer jeg det løs, kiler sammen og sømmer det med klipssøm.
Klik her for at svare