3,138 læst ·
8 svar
3k læst
8 svar
Tørre ud bygningsfugt, dampspærre eller ej?
Om nogle dage vil vi have fået taget på vores vejrtætte fritidshus løsuldsisoleret. Taget er plastet, men endnu ikke væggene, hvor vi i øjeblikket har 45 mm isolering (skal på 145 til før dampspærren). Har målt fugten i sylt/regler, og den var højst 17-18%, og overvejede om man i denne situation kunne tænde for varmen og affugteren i nogle uger, eller er det bedst at isolere færdigt og plastre væggene, før man tænder for varmen?
Er det en våd betonplade eller mener du, at fugten kommer et andet sted fra?
Jeg har en kodensavfuktare men den er ikke effektiv under 10 grader.. sorptionsavfuktare virker i koldere temp men de plejer at være meget dyrereJ jonaserik sagde:
Så kommer der jo ingen fugt af at du varmer. Fugtigheden vil blive omfordelt, så det bliver tørt på indersiden og mere fugtigt længere ud i isoleringen, inden fugten drives ud. Så du kan varme fugten ud.
Klik her for at svare
