Jeg har i mit fyrrum et drænrør fra kedlen, der ved en fejl har ligget mod væggen. Jeg har siden sidste år lagt det korrekt, og nu løber vandet mod gulvafløbet. Dog er væggen stadig (!) ikke tørret op, men ser snarere ud til at være blevet værre. Farven på den anden side fra fyrrummet har løsnet sig og falder af, og hvis jeg måler fugt, viser det højeste udsving... har forstået at siporex/letbeton er svært at tørre ud, men et år!? Hvad bør jeg gøre?
Det er Liwas farve for puds, så den er diffusionsåben. Derimod skal jeg måske skrabe farven af på den fugtige del.
Er væggen kun malet med den farve, eller er der en anden farve under den?
Det, du kalder drænrør fra kedlen, er det røret, der kommer fra sikkerhedsventilen? Som andre har været inde på, tror jeg, at fugten i væggen kommer fra en anden kilde.
Hus fra 1974? I bedste fald er der isolering under væggene da også, ikke bare under gulvet...
hvor nu end fugten kommer fra så er det jo ikke meget du kan gøre ved det. Jeg ville bare skrabe bort malingen som har boblet sig og klatte på lidt ny hvid maling af passende slags for fugtige vægge.
Hus fra 1974? I bedste fald er der isolering under væggene dengang også, ikke kun under gulvet...
hvor end fugten kommer fra, så er der jo ikke meget, du kan gøre ved det. Jeg ville bare skrabe malingen af, der har boblet op, og smøre lidt ny hvid maling på af passende slags for fugtige vægge.
ja det er rigtigt. I gulvet var der 50 mm flamingo støbt ind undtagen i "gillesstugedelen", der var det et højere gulv med løsuld, der støbte jeg et nyt gulv med 100 mm flamingo. På hele gulvet ligger LK system vandbåren lavtgående, som har fungeret rigtig godt. Men under væggene har jeg ikke tjekket. Jeg skraber af og maler, det er alligevel tid....
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.