En god ven har fået lækage gennem tagpap.
Pappen er nu væk, og nogle steder er råsponten virkelig fugtig. En simpel fugtmåler viste mere end skalaen 45%
Nu skal det tørre. Men det er jo efterår.
Så dukkede en tanke op. Han har nogle af de der aflange infravarmere på sin terrasse, og jeg har en i kælderen, som ikke er tilsluttet. Idéen var så at lave nogle stativer til dem og placere dem på taget, rettet mod de våde områder, for at varme op og tørre hurtigere. Hvad synes I om den idé?
Føles lidt skør, men ikke så dum alligevel.
Pappen er nu væk, og nogle steder er råsponten virkelig fugtig. En simpel fugtmåler viste mere end skalaen 45%
Nu skal det tørre. Men det er jo efterår.
Så dukkede en tanke op. Han har nogle af de der aflange infravarmere på sin terrasse, og jeg har en i kælderen, som ikke er tilsluttet. Idéen var så at lave nogle stativer til dem og placere dem på taget, rettet mod de våde områder, for at varme op og tørre hurtigere. Hvad synes I om den idé?
Føles lidt skør, men ikke så dum alligevel.
Gud, hvilket dumt spørgsmål jeg sikkert kommer med nu, men man lærer jo intet ellers; skal det tørre så hurtigt? Jeg går ud fra, at lækagen er tæt, så kan det ikke tørre på "almindelig måde"?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 409 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,409 indlæg
Tycker inte det är en dum fråga!MariaiÖstergötland sagde:
Det finns alltid en risk för mögel när virket inte kan torka snabbt men när det väl torkar så försvinner ju problemet så jag tycker inte det finns någon anledning att göra annat än det du föreslår. Virket är troligtvis också bara fuktigt på utsidan så det går nog rätt fort även utan brandfarliga försök
Klik her for at svare
