O oliven1 sagde:
nej, du vil altid have et dugpunkt i væggen, det er ren fysik.
så er det vores opgave at konstruere en væg, hvor fugtig luft aldrig når dugpunktet.
Normalt bruger man dampspærren til dette.
Dugpunktet er jo afhængig af fugtindhold og temperaturforhold. Med en dampspærre er tanken jo, at man har så lavt absolut fugtindhold i væggen, at dugpunktet havner på ydersiden af væggen. (Eller i luftspalten i hvert fald)
Tror jeg de andre vil sige.

O oliven1 sagde:
nej, omvend fugtvandring er noget man tager hensyn til ved hver projektering.
mange fundamenter har problemer med dette.
Ja det er klart.
Tænkte ikke på den del af nye huse. :)

P
O oliven1 sagde:
dugpunkt taler man altid om, når det gælder vægge, hvorfor skulle man ikke gøre det?
bare fordi du monterer en dampspærre forsvinder dugpunktet selvfølgelig ikke.
det eneste der sker er, at du forhindrer fugt i at nå dugpunktet, men at det skulle forsvinde er helt forkert.
Det er dig, der kun taler om dugpunkt udenfor plasten, ingen andre gør det, og jeg behøver ikke diskutere mere om det, for jeg ved hvordan en væg fungerer og de konstruktører, som vi arbejder med taler ikke om dugpunktet udenfor plasten, men man omtaler det som nulpunktet i stedet, da der ikke opstår dug udenfor plasten, hvis man har bygget rigtigt.

Okay, det synes at være Oliven, der ikke forstår, hvordan det fungerer. Og at der findes et par forskellige betegnelser for det samme og betydninger for det samme ord.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.