Jeg vil have en valnødskommode og andet i badeværelset.
Så har jeg en flisebelagt boks, der skal have en plade ovenpå. Bliver slags som en shampoo-hylde eller ja, dekoration eller andet.
Snedkeriet viste en massiv valnødplade. Den skulle blive dyr og slet ikke ligne badeværelsesmøblerne. I stedet foreslog han en fineret plade med mange lag lak.
Ville I have valgt det? Eller taget en anden massiv træsort, som I måske havde bejdset/malet/lakeret til at ligne valnød?
Lidt skeptisk til den massive kantliste, hvis der kommer en samling, man irriterer sig over.
Så har jeg en flisebelagt boks, der skal have en plade ovenpå. Bliver slags som en shampoo-hylde eller ja, dekoration eller andet.
Snedkeriet viste en massiv valnødplade. Den skulle blive dyr og slet ikke ligne badeværelsesmøblerne. I stedet foreslog han en fineret plade med mange lag lak.
Ville I have valgt det? Eller taget en anden massiv træsort, som I måske havde bejdset/malet/lakeret til at ligne valnød?
Lidt skeptisk til den massive kantliste, hvis der kommer en samling, man irriterer sig over.
Senest redigeret:
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hvorfor ikke fliser ovenpå også?
Men fanerat lyder omtrent som det dårligste valg (det er vel i/tæt på bruseren du skal have shampooen).
Et massivt træstykke lyder bedre. Koster vel ikke så meget at skifte når/hvis det ændrer sig heller.
Men fanerat lyder omtrent som det dårligste valg (det er vel i/tæt på bruseren du skal have shampooen).
Et massivt træstykke lyder bedre. Koster vel ikke så meget at skifte når/hvis det ændrer sig heller.
Svært at finde en fliseplade, der er 120x30, som ser ud som valnød. 
Den er tæt på et badekar, men der vil kun komme minimalt med stænk, da jeg også har brusekabine, så badekarret bliver mere en afslapningsgrej.
Spørgsmålet er, hvordan man skal lykkes med at behandle en anden træsort, så den ser ud som valnød. Let eller svært?
Den er tæt på et badekar, men der vil kun komme minimalt med stænk, da jeg også har brusekabine, så badekarret bliver mere en afslapningsgrej.
Spørgsmålet er, hvordan man skal lykkes med at behandle en anden træsort, så den ser ud som valnød. Let eller svært?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Teak er vel det træsort, der tåler vand bedst.
Det går sikkert at behandle med pigmenteret olie til den rette tone.
Faktisk meget lig valnød fra begyndelsen også.
Det går sikkert at behandle med pigmenteret olie til den rette tone.
Faktisk meget lig valnød fra begyndelsen også.
Er der mulighed for at sætte glas ovenpå og fugte, så træet er beskyttet?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Føles alligevel som om man i så fald bruser hurtigt og kontrolleret.. ikke en halv time skrubbende og donende som man så gør i kabinen. Men kan indrømme, at jeg har dårligt styr på badekarsvaner da jeg kun har bruset. Badekarret var mest en se-fin-ud-ting som det blev købt for.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hvis du holder til i nærheden af Göteborg, så er ABI træ godt http://www.abitra.se/
Ikke billigst, men med stort sortiment og god kvalitet.
De ligger i Västra Frölunda.
Se side 15 i http://www.abitra.se/filearchive/1/1368/AbiTra_sortimentskatalog.pdf
Der er kirsebær og valnød nok
Ikke billigst, men med stort sortiment og god kvalitet.
De ligger i Västra Frölunda.
Se side 15 i http://www.abitra.se/filearchive/1/1368/AbiTra_sortimentskatalog.pdf
Der er kirsebær og valnød nok
Klik her for at svare