Det er jo blevet populært på den anden side at støbe plader og lignende med færdigblandet betonmix, som man hælder ud tørt i støbeformen for derefter at vande det. Er der nogen, der har prøvet dette, og hvilke erfaringer har I? Jeg er selv lidt interesseret, da jeg har nogle støbeprojekter i gang (Trædefliser i gangstien samt en spuleplade til plæneklipperen).
Hvilken beton har I brugt, hvis I har lavet noget sådant?
Hvilken beton har I brugt, hvis I har lavet noget sådant?
Altvidende
· Västra götaland
· 10 919 indlæg
Naboen har støbt en masse stolper med sådan, kan ikke påstå, at jeg er superimponeret af resultatet.. siden er han en j-a klamphugger, så han har måske gjort det forkert....
Ja jeg får indtrykket, at man ikke skal støbe for tykt. men det er ikke aktuelt, når man laver trædesten og lignendeDan_Johansson sagde:
Jeg lavede gulv i min garage, som tidligere bestod af løs jord med nogle planker og plader løst lagt ovenpå, musene gravede gange i jorden/sandet og havde fest i garagen.
Jeg brugte Byggmax finbeton basic.
Jeg kastede bare betonen ud, glattede lidt løst til og brugte en rulle for at gøre overfladen lidt jævnere.
Jeg "støbte" måske 35-45 mm tykt direkte på let stampet jordgulv.
Resultatet blev helt acceptabelt og billigt blev det.
Jeg brugte Byggmax finbeton basic.
Jeg kastede bare betonen ud, glattede lidt løst til og brugte en rulle for at gøre overfladen lidt jævnere.
Jeg "støbte" måske 35-45 mm tykt direkte på let stampet jordgulv.
Resultatet blev helt acceptabelt og billigt blev det.
Klik her for at svare