Hej. Jeg kan tale og forstå svensk, men engelsk er mit modersmål, så det er lettere at skrive på det for at blive forstået. Skriv gerne dit svar på svensk.

Jeg er for nylig flyttet ind i et hus fra 1930'erne med en betonveranda-agtig struktur bygget på huset senere, men jeg er usikker på præcis hvornår.

Det er blevet patch'et op en del gange, og alt er bare ved at revne og komme væk fra hinanden.

Det ene hjørne har jeg været i stand til at fikse ret nemt med en form, men det andet hjørne er meget mere tricky.

Når jeg har fjernet den gamle beton, har jeg fundet ud af, at fliserne, det sidder på, er kommet væk fra basen og flyder uden støtte.

Nogle tips til, hvordan jeg kan fylde det, så jeg kan begynde at bygge hjørnet op igen?

Tak på forhånd.

• Billede viser en slidt betonveranda med synlige skader og revner. Hjørnet mangler støtte og den underliggende struktur er synlig og delvist løsnet.
  • Nærbillede af beskadiget beton i en veranda, hvor fliserne er løsnede fra basen og mangler støtte, med revner og forfaldne områder.
  • Revnet betonveranda i 1930'er hus, hvor fliser mangler understøttelse. Forvitret og skadet hjørne, der trænger til fyldning og reparation.
Claes Sörmland
Jeg frygter, at trappen har gjort sit, og at det er tid til at rive den og støbe en ny.

Men det kan bestemt lade sig gøre at lappe og reparere. Jeg ville blot blande betonen tørrere (jordfugtig), som en mørtel og kaste den ind i hulrummet. En spand gråsten kan også være nyttigt at fylde ud med. Bare tryk det ind i betonen efterhånden, det fungerer også som armering. Sørg for at "prime" overfladerne med flydende beton, før du begynder, så den nye betonmørtel får fat i den gamle støbning. Byg ikke for højt, så betonen synker. Du kan måske bygge det i to til tre omgange, begynde nedefra og bygge opad.

Stop med denne faste beton 2 cm indenfor den endelige overflade. Når betonen er hærdet i et par dage, kan du lave et lag til en pæn overflade.

Jeg gætter på, at det er vand, der løber ind i konstruktionen og frostsprænger den. Det burde løses med afløbsmulighed.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.