2,489 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Tømmer og andet omkring Västrervik. Nogle perler?
Har fået sommerhus med renoveringsbehov lige uden for Västervik. Undrer derfor om nogen har tips om gode handlende i træ og andet i nærheden. Har fundet Woody (Materialmännen) og betalt omkring 12 kroner meter for råspont, også Beijer Bygg ligger i nærheden. Selvfølgelig kan jeg slå op på Hitta men det føles som om jeg vil støde på mange faldgruber inden man finder de der perler. Så, hvis nogen har tips om handlende med godt sortiment og fornuftige priser, så lytter jeg gerne.
Clio med tagbøjle betyder dog, at aktionsradiusen er noget begrænset.
Clio med tagbøjle betyder dog, at aktionsradiusen er noget begrænset.
Cheapy har du jo i Västervik.
Jo, i og for sig. Men efter et besøg på Cheapy i Västervik (rekade råspont) så besluttede jeg mig for ikke at handle der lige den gang. Virkelig dårlig kvalitet af træ med råspont der var ødelagt, vridne, meget splintved og bark samt fuld af knasthuller. Kommer vel til at kigge ind imellem for at se om det var en engangshændelse.
Flere forslag?
Flere forslag?
Kig rundt i området og hør dig for, om du kan få købe tømmer på et savværk. Har selv gjort det, hvor jeg har min sommerhus, men det er 5 mil fra Västervik. Fik i starten ikke lov til at samle selv, men ringede og bestilte, hvad jeg havde brug for. Tømmeret ligger samlet og klar til at hente, når man kommer fredag aften, og fakturaen ligger i postkassen efter sommersæsonen for alt, hvad der er indkøbt. Ligger der ikke et savværk lige efter, at du har drejet fra på R33 mod Vimmerby på venstre side?
Som lejlighedsopvokset fyr havde jeg ikke fuld kontrol over, at man som privatperson kan handle direkte på savværket. Hvordan plejer de at ligge prismæssigt, hvis man sammenligner med Woody og Beijer, som er mine andre alternativer?
Handler ikke så meget hos Woody/Beijers men jeg sammenlignede et køb med Byggmax som er lavpris og da endte det 10-15% lavere. Så med normalpris på de du nævner, bliver det måske 30-40% måske mere på visse dimensioner, men hvis du er dygtig til at prutte og køber større kvantiteter, så burde forskellen blive mindre. Men du bør læse lidt om træ og dimensioner inden du kontakter et savværk, da de ikke er en byggemarked men forventer at du ved hvad du skal have.
Klik her for at svare