Hej,

vi er i gang med at finpudse alle valg hos husbyggeren. Standardvæggene har enkelt gips, og isolering omkring vådrum. Vi vil vælge isolering overalt samt OSB de fleste steder, dog ikke sådanne steder hvor det føles lidt ubrugeligt som den højeste væg i stuen med rygåse/pulttag og inde i garderobeskabe og så videre. Føles det dum-snævert?

Spørgsmål to: hvordan er det at fastgøre ting i vægge med enkelt gips + OSB, bruger man bare gips/træ-skruer, og kan man roligt ignorere at finde en regel til tunge ting som væg-TV og vægskabe osv.?
 
Dumsnål: japp ;)

Skru op: Japp, hvor som helst. Ingen reglar.
 
Dumsnålt, tja hvad er besparelsen?

I garderoben har jeg f.eks. haft god gavn af OSB, alle ELFA-grej med tilbehør sidder klippefast her!

Ja, det er bare at skrue. Jeg har dog også kortlat i til køkkenskabe, badeværelsesskabe m.m. Har du tilstrækkeligt mange skruer sidder tingene kanoon! Det skal meget til, før en OSB-plade skal falde (og rive hele væggen ned), ikke sandt ;)
 
Næææ, fy for pokker, synes I det er nærigt??    Jamen dog.... hvorfor det? Det bliver jo masser af kvadratmeter ekstra at have OSB præcis overalt.... suk, vil ikke være en nærig-røv besparelsen bygger på at tømrerne skal udføre det her 

hvorfor er det dårligt ikke at have OSB langt deroppe over sofaen?   :o
 
Pedda_P sagde:
hvorfor er det dårligt ikke at have OSB langt der oven over sofaen? :o
Fordi det er præcis der, du (om 2 år) vil hænge de der lækre men ach så tunge superdupermegasurroundhøjttalere :D
 
....okay, må vel se hvad det koster at have OSB i hele huset, men i køkkenet og badeværelserne kan jeg vel lade være med det? der kortlægger jo tømrerne og monterer alt for os ..... eller? :-/
 
Pedda_P sagde:
....okejrå, får vel tjekke hvad det koster at have OSB i hele huset, men i køkkenet og badeværelserne kan jeg vel få lov at lade være med det? der kortlar jo snedkerne og monterer alt for os ..... eller?   :-/
Beklager, men det er præcis der, jeg gerne vil se OSB!
Selvfølgelig kortlar du (snedkerne) til dagens køkken-/badeværelsesmål, men hvad sker der, når du eller en anden skal skifte/renovere. Så gælder det, at målene passer :o

Jeg blev selv "reddet" af OSB netop i badeværelset - havde glemt at kortla op til de (tunge) brusevægge. Heldigvis var der OSB bagved, det sidder i dag kanon!
 
Ha, jeg slipper altså ikke udenom.. :P

nåja, jeg antager, at det er ligeså godt at køre videre med OSB overalt så... puha, begynder at blive mange ekstra omkostninger nu, men det er vel en fis i rummet i det store hele 8)
 
Godt!

Kostnad har så kedelig klang, vi kalder det for investering for fremtiden :D Du vil have stor nytte af OSB når det skal monteres ting i huset senere. At det så bliver en mere "solid" følelse i huset er jo heller ikke dårligt. Jeg har ikke en eneste revne/deformation i mine malede vægge/lofter efter 1,5 år. De skader der er, har børnene lavet ;)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.