Hej,
vi er i gang med at finpudse alle valg hos husbyggeren. Standardvæggene har enkelt gips, og isolering omkring vådrum. Vi vil vælge isolering overalt samt OSB de fleste steder, dog ikke sådanne steder hvor det føles lidt ubrugeligt som den højeste væg i stuen med rygåse/pulttag og inde i garderobeskabe og så videre. Føles det dum-snævert?
Spørgsmål to: hvordan er det at fastgøre ting i vægge med enkelt gips + OSB, bruger man bare gips/træ-skruer, og kan man roligt ignorere at finde en regel til tunge ting som væg-TV og vægskabe osv.?
vi er i gang med at finpudse alle valg hos husbyggeren. Standardvæggene har enkelt gips, og isolering omkring vådrum. Vi vil vælge isolering overalt samt OSB de fleste steder, dog ikke sådanne steder hvor det føles lidt ubrugeligt som den højeste væg i stuen med rygåse/pulttag og inde i garderobeskabe og så videre. Føles det dum-snævert?
Spørgsmål to: hvordan er det at fastgøre ting i vægge med enkelt gips + OSB, bruger man bare gips/træ-skruer, og kan man roligt ignorere at finde en regel til tunge ting som væg-TV og vægskabe osv.?
Dumsnålt, tja hvad er besparelsen?
I garderoben har jeg f.eks. haft god gavn af OSB, alle ELFA-grej med tilbehør sidder klippefast her!
Ja, det er bare at skrue. Jeg har dog også kortlat i til køkkenskabe, badeværelsesskabe m.m. Har du tilstrækkeligt mange skruer sidder tingene kanoon! Det skal meget til, før en OSB-plade skal falde (og rive hele væggen ned), ikke sandt
I garderoben har jeg f.eks. haft god gavn af OSB, alle ELFA-grej med tilbehør sidder klippefast her!
Ja, det er bare at skrue. Jeg har dog også kortlat i til køkkenskabe, badeværelsesskabe m.m. Har du tilstrækkeligt mange skruer sidder tingene kanoon! Det skal meget til, før en OSB-plade skal falde (og rive hele væggen ned), ikke sandt
Næææ, fy for pokker, synes I det er nærigt?? Jamen dog.... hvorfor det? Det bliver jo masser af kvadratmeter ekstra at have OSB præcis overalt.... suk, vil ikke være en nærig-røv besparelsen bygger på at tømrerne skal udføre det her
hvorfor er det dårligt ikke at have OSB langt deroppe over sofaen?
hvorfor er det dårligt ikke at have OSB langt deroppe over sofaen?
Beklager, men det er præcis der, jeg gerne vil se OSB!Pedda_P sagde:
Selvfølgelig kortlar du (snedkerne) til dagens køkken-/badeværelsesmål, men hvad sker der, når du eller en anden skal skifte/renovere. Så gælder det, at målene passer
Jeg blev selv "reddet" af OSB netop i badeværelset - havde glemt at kortla op til de (tunge) brusevægge. Heldigvis var der OSB bagved, det sidder i dag kanon!
Godt!
Kostnad har så kedelig klang, vi kalder det for investering for fremtiden
Du vil have stor nytte af OSB når det skal monteres ting i huset senere. At det så bliver en mere "solid" følelse i huset er jo heller ikke dårligt. Jeg har ikke en eneste revne/deformation i mine malede vægge/lofter efter 1,5 år. De skader der er, har børnene lavet 
Kostnad har så kedelig klang, vi kalder det for investering for fremtiden
Klik her for at svare