vattenmelon
Fra over- og underetage går ledninger for kølemiddel og el mellem indedele og udedele til en luftvarmepumpe. Se de 3 vedhæftede billeder.

Næsten alt er pænt indkapslet, bortset fra det, der kan ses på billederne, mod udedelen.

Jeg vil kapsle dette ind, dels for beskyttelse mod UV-stråling, men selvfølgelig også af æstetiske grunde.

Hvordan ville I vælge at kapsle dette ind? 😊

Jeg har overvejet at bygge en slags trækasse omkring det og male den hvid som træpanelet. Derefter måske fylde den med fugeskum for at undgå hvepsebo og andet. Men en sådan trækasse vil sandsynligvis se "klodset" ud. Og nedløbsrøret gør det ikke lettere at bygge den.

Jeg har også overvejet at prøve at indpakke det hele med en form for hvid dækkende dug, som en UV-beskyttet presenning, og med kabelbindere forsøge at få den så tæt som muligt.

• Ledninger og rør til en luftvarmepumpe er uindkapslet ved et hus hjørne, omgivet af fugemasse og ved siden af et sort nedløbsrør.
  • Ledninger til en varmepumpe langs en murstensvæg, delvist dækket af hvid isolering. Området er endnu ikke fuldt inkapslet.
  • Luftvarmepumpeledninger, delvis indkapslet, med sort nedløbsrør ved siden af. Synlig mursten og fyldte isolationsåbninger.
Krilleman
Flyt den sorte S-bue op, og få en plåtslagare til at kigge forbi, så kan I sikkert diskutere en æstetisk korrekt løsning, som bukkes til i hvid plåt.

Sort S-formet rør og hvidt plastrør på murstensvæg. Grøn markering på det sorte rør.

• Synes
vattenmelon og 1 anden
  • Laddar…
optimum
De nederste rør er værst.
De vil lede regnvand ind i huset.

Tal med en blikkenslager, så kan du måske få hjælp til noget funktionelt og pænt.

• Synes
vattenmelon
  • Laddar…
vattenmelon
Krilleman Krilleman sagde:
Flyt den sorte S-bøjning op og bed en blikkenslager komme forbi, så kan I sikkert diskutere en æstetisk korrekt løsning, som bukkes til i hvidt blik.
optimum optimum sagde:
De nedre rør er værst.
De vil føre regnvand ind i huset.

Tal med en blikkenslager, så kan du måske få hjælp til noget funktionelt og pænt.
Tak for hurtige svar og tips om at flytte nedløbsrøret og få en blikkenslager til at bygge noget formålsmæssigt.

Angående "lede regnvand ind i huset", god feedback. Heldigvis leder det ikke direkte ind i huset på nederste etage, men en rende, som er et par meter, inden de rør går ind i huset længere væk. Men det skal selvfølgelig stadig beskyttes, jeg vil ikke have vand i renden.

optimum
vattenmelon vattenmelon sagde:
Tak for hurtige svar og tips om at flytte nedløbsrøret og få en blikkenslager til at skabe noget passende.

Angående "lede regnvand ind i huset", godt feedback. Heldigvis leder det ikke direkte ind i huset på nederste etage, men der er en rende et par meter væk, før de rør kommer ind i huset længere væk. Men det skal selvfølgelig alligevel beskyttes, jeg vil ikke have vand i renden.
Risiko for regnvand.
Tænkte at det er ikke sådan, elektrikere trækker kabler, de skal komme nedefra, for at regnvandet ikke skal følge kablerne ind i huset.

Blikkenslagere, de plejer at have godt styr på at holde vand ude.

• Synes
vattenmelon
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.