Nogen der kan råde mig i mit dilemma.
På tilbygningen har vi lidt overvejelser omkring fremtidig flytning af skillevægge.
Hvis man skal ændre det, sig om 10 år, så er man jo ikke så ivrig efter at skifte hele loftet for at få det ensartet.
Jeg undrer mig om nogen har lagt hele loftet først og så sat skillevægge?
Det er vel almindeligt med gips, men hvis man anvender færdige loftplader ligesom symfoni fra Humonit.
Kan man sætte hele loftet først med disse, eller er der forskel på gips, som er "dødt", og disse træplader??
JH

Du kan sætte loftet op først. Sørg bare for, at du skruer/sømmer indervæggen fast i noget mere end bare loftpladerne fx gitterpanelet.

Ja, fastgørelsen er jo vigtig. Men ingen forskel mener du MAtti på træplader eller gips mao?

Mikael_L
På en bærende væg er det måske ikke helt lykkedes at have loftsplader mellem væg og bjælkelag.

Ellers er det nok bare at køre på, jeg ser ikke noget problem med at have f.eks. huntonit i stedet for gips mellem indervæggens hammarband og loftet.

Er kun ikke bærende indervægge det handler om.

Mikael_L
Det du kan tænke på er, at med huntonit og andre loftplader får du en lille V-fas mellem pladerne, som bliver en lille sprække mellem væg og loft. En sprække, der slipper lyd og lys mellem rummene igennem. Mere lyd, end man ofte tror.

Så tæt denne, efter at du har rejst væggen. Man kan putte lidt acrylfugemasse der, helst på begge sider. Men fugemassen kan måske være svær at fjerne usynligt senere, så da kan du i stedet f.eks. rulle en lille isoleringsdus sammen ganske hårdt og stoppe ind der, eller et lille stykke af en type liggeunderlag, eller næsten hvad som helst lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.