Hej!

Skal flytte til et rækkehus, hvor trappen knirkede, og der var også lidt spildt maling. Ellers er den træfarvet men meget slidt.

Da vi ikke er flyttet endnu, og jeg ikke tænkte på at tage billeder, har jeg ingen billede lige nu af, hvordan den ser ud. Men jeg googlede lidt, og den minder om denne:

http://www.olssonstrappor.nu/bilder/trappor/ljusdal_01.jpg

Dog er den lidt mere slidt i stand. Og når jeg alligevel tænkte fra begyndelsen, at jeg skulle slibe den og male den om, hvorfor så ikke pynte den op, når jeg alligevel er i gang? Jeg tænkte også på, om det er muligt at løse knirkningen? Kan man eventuelt udskifte "støttebrædderne" under hvert trin til en noget tykkere? Og da jeg tænkte at slibe den ned, vil den blive lidt "træet". Findes der nogen olie eller lignende, som jeg kan male på, inden der gør den lidt mere blød eller hvad man kan kalde det.

Tænkte også om der er nogen smart måde, man kan montere belysning i en sådan trappe? lige rundt om trinnene eller noget.

Tak på forhånd!

Findes nogle tråde, hvis du søger her på forummet.

Ofte er det sådan, at hvis trappen knirker, kan trinene være limet i vangstykkerne. Nye trapper, der skrues sammen, bliver helt lydløse. Har læst en tråd, at man kan bore små huller i vangstykkerne og smøre trinene, men jeg ved ikke, om det fungerer.

Hvis din trappe er i lakeret fyrretræ, tror jeg ikke, at det går at oliere den. Vi har renoveret trapper derhjemme ved at male dem hvide med almindelig lakmaling samt bestille nye rækværk fra en trappeleverandør. De så fra starten ud omtrent som på billedet, du linkede til. Blev som helt nye trapper efter renoveringen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.