Hej! Ny her, håber på lidt tips...
Vi har ladet støbe en sokkel med varmeslanger, men slibningen/udjævningen blev ikke så godt. Eller, på visse områder er betonen grovere, Ffa i nogle af hjørnerne. Det største område, der er ordentligt ujævnt, er vel som en A4 omtrent.
Vi glemte derefter at informere vores bygningsarbejdere om, at vi havde tænkt os at bruge betonen som gulv (uden klinker osv.), så stilladserne lavede også sorte mærker. Betonen er i dag helt ubehandlet, men skal vel støvbindes, lakeres eller noget.
Har forsøgt at få to firmaer til at slibe gulvet, men de synes, det er et for lille job, og at vi kan gøre det selv. Lej en maskine og gør det selv, siger de. Nogen sagde, at en grovstøvsuger var vigtig også. Så-det har jeg nu brug for hjælp med. Hvad skal jeg leje for maskine? Kan det gøres selv? Og, hvad skal vi behandle den med for at gøre den lidt mere holdbar?
Tak for hjælpen!
Emma
Vi har ladet støbe en sokkel med varmeslanger, men slibningen/udjævningen blev ikke så godt. Eller, på visse områder er betonen grovere, Ffa i nogle af hjørnerne. Det største område, der er ordentligt ujævnt, er vel som en A4 omtrent.
Vi glemte derefter at informere vores bygningsarbejdere om, at vi havde tænkt os at bruge betonen som gulv (uden klinker osv.), så stilladserne lavede også sorte mærker. Betonen er i dag helt ubehandlet, men skal vel støvbindes, lakeres eller noget.
Har forsøgt at få to firmaer til at slibe gulvet, men de synes, det er et for lille job, og at vi kan gøre det selv. Lej en maskine og gør det selv, siger de. Nogen sagde, at en grovstøvsuger var vigtig også. Så-det har jeg nu brug for hjælp med. Hvad skal jeg leje for maskine? Kan det gøres selv? Og, hvad skal vi behandle den med for at gøre den lidt mere holdbar?
Tak for hjælpen!
Emma
Nu ser jeg ikke (via telefonen) hvor i landet du bor men her kommer et eksempel
http://www.brg.nu/mobile/webshop/index/84-slipmaskiner
http://www.brg.nu/mobile/webshop/index/95-rengoringsutrustning
http://www.brg.nu/mobile/webshop/index/84-slipmaskiner
http://www.brg.nu/mobile/webshop/index/95-rengoringsutrustning
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Hvilken overflade vil du have udover glat, skal den bare være blank eller mat?
Vi bor i Malmö. Tanken er, at overfladen i det mindste ikke skal støve. Vi har ikke diskuteret blank/mat endnu, fordi vi ikke har forstået "systemerne". Vi var inde i en farvebutik, men de havde kun støvbinder. Den behandlede ligesom slet ikke.
Lej en større maskine, at flexe som det kaldes med en lille maskine vil kun resultere i en ujævn overflade, skiven tager ret kraftigt.
De der sliber betonggulve polerer vel gulvene?? og gradvist bruger finere klinge til den rette finish, ret mig hvis jeg tager fejl.
De der sliber betonggulve polerer vel gulvene?? og gradvist bruger finere klinge til den rette finish, ret mig hvis jeg tager fejl.
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Et mat gulv er mere tilgivende over for synlige fejl, så det kan vel være at foretrække i så fald burde det ikke være så svært at få nogen til at fikse det
@Andreas_kalmar -hvad bruger vi til at få et mat resultat? Er det en mat gulvlak? Hvor skal jeg gå hen for at få hjælp og handle? Gulvpoolen? Bedre farvehandel?
Far kiggede på gulvet i aften og mente, at det nok skal spartles nogle steder og slibes andre steder. Tør vi kaste os ud i det selv? Leje en mindre maskine og spartle der, hvor det er nødvendigt? Vi er ikke superhændige...
Far kiggede på gulvet i aften og mente, at det nok skal spartles nogle steder og slibes andre steder. Tør vi kaste os ud i det selv? Leje en mindre maskine og spartle der, hvor det er nødvendigt? Vi er ikke superhændige...
Banvaktarn sagde:
De glittede overfladen med stål men overfladebehandlede ikke. På det tidspunkt var det ikke planlagt præcist, hvordan udestuen skulle se ud. Fundamentet har siden stået uden tag og dækning hele sommeren. Synes alligevel den ser god ud, men vi opdagede, at glitningen ikke er gjort helt ud. Antager, at de troede, at konstruktionen ville være grovere, eller at lecaen nedenunder (i kanterne) har skabt glitningsproblemer. Uklart.
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Problemet med lak er jo, at det ikke går at spartle gulvet uden at få grimme pletter, så man sliber så meget som muligt med hensyn til materiale, så ved jeg ikke, hvad man kan købe i detailhandel, mest almindeligt på sådanne overflader vi har lavet, er en mat vandbaseret pu lak
om I både spartler og sliber. så vil I have et meget underligt gulv med mange forskellige nuancer og udseende.F Femtiotalshuset sagde:@Andreas_kalmar -hvad behandler vi med for at få et mat resultat? Er det en mat gulvlak? Hvor skal jeg gå hen for at få hjælp og købe? Gulvpoolen? Bedre farveforretning?
Far kiggede på gulvet i aften og mente, at det nok behøver at blive spartlet nogle steder og slebet andre. Tør vi give os i kast med det selv? Leje en mindre maskine og spartle der hvor det behøves? Vi er ikke megahandy...
Klik her for at svare