Hej,

Jeg er i gang med at renovere min lejlighed og har en idé ang. listerne jeg skal bruge samt et spørgsmål i forbindelse med dette. Jeg havde tænkt mig at bruge plastlister, der er designet til at føre kabler i, for at få fjernet så mange kabler som muligt.

Nu er det sådan, at lejligheden i praksis udelukkende består af betonvægge. Mit problem er, at for at fastgøre disse lister skal man montere beslag med 30 cm mellemrum, som man derefter fastgør selve listen til (beslagene er også lavet af plast). Men hvis jeg skal bore i beton og sætte plugs med 30 cm mellemrum i hele lejligheden, må vi næsten flytte ud i mellemtiden, og det er ikke en mulighed. Min idé er derfor, at man måske kan lime disse beslag i stedet. Og nu til mit spørgsmål, er der nogen, der har et tip til en stærk lim, man kan bruge, så beslagene ikke falder af? Virker det med almindelig konstruktionslim, eller har man brug for noget stærkere, og i så fald tips til dette?

Taknemmelig for alle svar!

Konstruktionslim typ pl 600 burde virke. Men hvis du nogensinde har tænkt på at kunne fjerne det, så er silikone ikke dumt overhovedet. Det er en undervurderet lim, specielt når man vil lime plast.

Tænker direkte på PL400 som jeg selv har brugt, PL600 kender jeg ikke og ved ikke hvad der adskiller dem.

Thomas59
PL400/600 fungerer fint, men ellers er der ingen som helst problemer med at bore i beton, hvis du har en rigtig borehammer. Med en almindelig boremaskine med slagfunktion bliver det dog besværligt.

PL400 er løsningsbaseret og lugter et stykke tid. Sidder som bjerget.
PL600 er vandbaseret og lugter måske lidt (hvis overhovedet?). Holder meget godt, men ikke som bjerget.
Silikone har jeg aldrig prøvet at lime plastlister med...

Spontant ville jeg prøve med PL600 på en liste, sidder det ikke godt, så tager man PL400 og så holder det en livstid... :D

Og de her to konstruktionslim fungerer godt selv på små overflader? Da det ikke er listerne, der skal limes fast, men selve beslagene man derefter fastgør listerne på.

joda, iaf PL400...

Tyresö
Har kun erfaring med PL400, og det lim "hæfter på alt", og når det først er hærdet - så får du ingen anden chance! Limer du to lægter sammen og efter hærdningstiden slår dem fra hinanden med en mukkert, så er det ikke limfugen, du slår fra hinanden.

Tec7 findes der et, som hedder...limmer alt og sidder som bjerget!

Tyresö sagde:
Har kun erfaring med PL400, og det lim "hæfter på alt" og når det først har hærdet - så får du ingen anden chance! Limmer du to lægter sammen og efter hærdetiden slår dem fra hinanden med en sløjtehammer, så er det ikke limfugen, du slår fra hinanden.
Føles som om man måske skal starte med at prøve PL600 og se, hvordan det duer :P

Split-picka tænker jeg. Har anvendt det på en del Telia-job.

Man kan jo ellers bruge en støvsuger når man borer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.