Skulle have brug for lidt hjælp, hvad skal man gøre her?

Har hjulpet med at lægge nyt gulv osv., og før lå der store stenblokke her. Hvordan og hvad kan man finde på her: alle tips modtages

Rund pejs med murstensopsats, omgivet af uafsluttet område med rester af cement eller sten og nyt trægulv, dekoreret med blomster og kort.

Brændeovn setup med omgivende trægulv og ubehandlet område, tidligere dækket af store stenblokke. Kort ved siden af pejsen.

Pejs med stenplade i hjørne af rum, trælaminatgulv omkring. Lille hvidt bord til højre med ledninger og værktøj. Ønsker idéer til forbedring.

32mm dybt

Klinker måske? Jeg ved ikke, hvordan det fungerer i forhold til brandsikring, men det kunne blive flot :)

I og med at det er en eldstad dér, er der vel krav om noget ikke-brændbart materiale. Jeg ville nok have lagt en blød fuge mod kanten af trægulvet (så det kan bevæge sig lidt), flydespartlet og lagt nogle pæne klinker.

Flydespartle og så en sort plade måske?

Jumos sagde:
Klinker måske? Jeg ved ikke, hvordan det fungerer med brandbeskyttelse, men det kunne blive flot :)
Vi har også overvejet det, men er lidt usikre på, hvordan man skal brække klinker for at få den vinkel, læste at vandskæremaskine kan fungere. Men det virker svært at få det rigtig godt. Da man ikke kan sætte en liste. For at skjule kanten mellem gulv og klinker.

Knus klinker i passende tykkelse, og farveskala, og "læg puslespil / klink" .. :)

Et andet forslag er at støbe beton og polere den..

Med venlig hilsen, Sandra

• Synes
D09
  • Laddar…
Har været inde på at støbe, men vi kom frem til, at det ikke bliver så pænt, hvis man ikke farver det, hvilket er svært at få en nuance, man har jo kun et forsøg. Og forsøge at få en god/flot overflade på det. Kan jo ikke direkte slibe, da det vil støve, alt vand så. Men så bliver det sjap i stedet.
Men god idé med knuste klinker

Edit: har du ikke nogle billeder af det?

Senest redigeret:
Der findes jo flotte glas at lægge som brandsikring under brændeovne, hvis man kan få fat i sådan et frostet et i den rette form måske? Hvilket forarbejde der kræves for at det skal fungere overlader jeg til de kyndige, men rent æstetisk ville det måske være en idé? Hvis man maler overfladen under glasset i valgfri farve? Men det bliver svært med liste mod gulvet der også...

Hvordan ser indretningen ud i øvrigt? Hvilke materialer arbejder I med? Messingplade kan jo være en mulighed, ligesom kobber.

Der er jo en masse alternativer. Med hensyn til liste kan du enten forme en bøjet metalliste selv eller få en smed til at lave en, eller bruge blød fugemasse.

Klinker: Lav en skabelon af OSB eller lignende, så det er let at måle og tilpasse alle flise dele, og skære med vinkelsliber, så du kan få flotte buer. Mosaik/krossteknik/sjösten er ikke ideelt, da det bliver for meget fuge, som suger snavs ved en kamin.

Glas: Lav en papskabelon og bestil fra glarmester.

Plade: Lav en papskabelon og tal med pladesmeden. Evt. skal du først fylde "fordybningen" op.

Spartle: Læg blød fugemasse mod træet og fyld med flydespartel, det burde kunne farves, hvis du ønsker det.

Støbe: Beton/terrazzo og slib det ned, byg en plastikinddækning for at kontrollere støvet.

Man ser en gulv med både fliser og trægulv, et par sko nær en radiator og lidt rod i hjørnet.

Ingen problemer med at skære klinker 👍

berne88 sagde:
Har været inde på at støbe også, men vi kom frem til, at det ikke bliver så pænt, hvis man ikke farver, hvilket er svært at få en nuance, man har jo kun ét forsøg på det. Og forsøge at få en god/pæn overflade på dem. Kan jo ikke direkte slibe, da det vil støve, alt vand da. Men så bliver det klister i stedet.
Men god idé med at knuse klinker

Edit: du har ikke nogle billeder af det?
Jeg har set det IRL, da jeg var inde i et hus (eller ja, det var to steder, to huse) men jeg har desværre ingen billeder af det. Det var pænt i hvert fald :) Det ene hus havde lavet en lidt bredere fuge som "liste" mod trægulvet.. det andet tror jeg havde lavet små firkanter i typ sort klinker og lavet en rundet kant ved hjælp af dem (indenfor det var de uregelmæssige/knuste stykker) :)

Hvis jeg støder på et billede, skal jeg have din tråd i tankerne!
Med venlig hilsen, Sandra

Kørte du med vinkelsliber? Diamantklinge antager jeg, jeg synes, at man får så ujævnt snit. Med kap, at den ligesom går små små fliser ud. Mod flisen om du forstår, af snittet

Kørte med en Diamantsskive og lidt vand!
Der er næsten ikke gået en eneste flis, det er ret dyre klinkerplader, så ved ikke om det har med kvaliteten at gøre!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.