Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Jeg er i gang med totalrenovering, og skal både opsætte nye vægge samt sænke lofterne. Hvilken rækkefølge er den "rigtige"? Jeg skal også lægge nye gulve, men disse kommer jo efter væggene, men betyder rækkefølgen egentlig noget, når man gør loft og vægge? Som jeg ser det, da der skal trækkes ny el, føles det bedre at sætte væggene først, så kan man sætte lægterne i loftet lettere afhængigt af, hvordan elen kommer?
Så i hvilken rækkefølge anbefales det, at tingene gøres?
Så i hvilken rækkefølge anbefales det, at tingene gøres?
Jeg synes roggel har en god tænkt rækkefølge her: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/155863-arbetsordning-invaendigt-loesvirke.html
Foruden at jeg tror, at elektrikeren burde få lov til at komme først og trække el i loftet, før man gipsar loftet.
Sætter du vægge, som du ved/tror skal flyttes, kan det være en idé at lave dem aller sidst, så gulv og loft er helt, når man fjerner væggen.
Foruden at jeg tror, at elektrikeren burde få lov til at komme først og trække el i loftet, før man gipsar loftet.
Sætter du vægge, som du ved/tror skal flyttes, kan det være en idé at lave dem aller sidst, så gulv og loft er helt, når man fjerner væggen.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Ja, det så vel ret fornuftigt ud og i den rækkefølge jeg havde tænkt mig cirka. MEn vi skal bare lægge parket på det gamle plankegulv, og det vil man jo ikke have væggene ovenpå så der får væggene komme før. Men jeg tror for at komme videre lidt hurtigere så sætter jeg nok væggene op før loftet da køkkenet snart kommer. Det føles som om man kan lave loftet senere, og selvfølgelig skal elektrikeren trække sit i loftet inden det lukkes, især fordi der bliver komplet ny el i hele underetagen.
Klik her for at svare