2,038 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Tilstrækkeligt stabil husramme til tagdækning ?
Har lige rejst ydervæg af 170*45 og lagt råspont med pap, og jeg undrer mig om konstruktionen er tilstrækkelig stabil til at lægge beton tagsten eller om man bør vente indtil nogle indervægge er oppe for at sikre sig?
Vil helst ikke opdage en bræddestak på grunden
Vil helst ikke opdage en bræddestak på grunden
Snezon 2,5, spændvidde 7,5m, vinkel 24 grader. Huset er et vinkelhus med 50/50 hanebåndsspær og "almindelige", spærerne er købt og CE-mærket.
Ydervæggen er lige nu kun opstillet med 170, færdig skal den have to 45 og fer og not samt yderpanel.
Det der bekymrer mig er ikke tagkonstruktionen men mere at det føles som om væggene er følsomme hvis de får sidekræfter på sig, at de "vælter" som et korthus når tyngdepunktet bliver størst højt oppe.
Ydervæggen er lige nu kun opstillet med 170, færdig skal den have to 45 og fer og not samt yderpanel.
Det der bekymrer mig er ikke tagkonstruktionen men mere at det føles som om væggene er følsomme hvis de får sidekræfter på sig, at de "vælter" som et korthus når tyngdepunktet bliver størst højt oppe.
Inden teglene lægges, skal taget være glesat, og ydervæggene beklædes, så du får pladevirkning i væggene. Derimod skal ingen ikke-bærende vægge være bygget, fordi de ellers vil tage last fra taget.
Klik her for at svare