Skal mure en ikkebærende indervæg som skal adskille bryggers og badeværelse. Vi har for nylig støbt gulvet som den skal mures på. (Råt og smukt blev det.) Væggen skal mures sammen med eksisterende væg opad og mod den ene side. Ved den anden side skal jeg montere på en dørkarm. Jeg har boret lidt for at indsætte armeringsjern nedad. Tænkte at lave nogle lignende anordninger i den eksisterende væg. Tænkte at det øger stabiliteten lidt? Tror I, at det er nok? Der skal ikke hænge noget særligt der. I værste fald måske nogen, der falder ind i væggen.

/Annananna
En delvist murad indvendig væg i gang med at blive bygget, med synlige trælister og ujævn gips på væggen ved siden af en dørkarmåbning. Gulvet med grov beton og armeringsjern stikker op. Til venstre en tråd, til højre en mur af porøst materiale. Klar til at bygge en ikke-bærende væg.

Samme type sten som i væggen?
Du tænker helt rigtigt med jern nedenunder. Skulle også have haft det i siden. Har du brugt ankermasse til disse? Det er godt, at de sidder fast. Ligeledes i hullerne til stenen kan du med fordel bore i større dimension og fylde med ankermasse. På den måde har du lidt bevægelsesfrihed til at flytte stenen, og hullet behøver ikke være præcist. Skal væggen også pudses?

• Synes
para
  • Laddar…
Har ikke fastgjort armeringsjernene endnu. Kan ordne det med ankerlim. Tænker at have det i siden også. Jeg er lidt usikker på, hvad stenen hedder. Kan tjekke dette. (Særligt usikker på de eksisterende lidt mere mørkegrå.) Vi skal på et tidspunkt flise væggene, men er usikre på, om vi fliser hele vejen op. Alle beslutninger er ikke taget.

Hvis det er den sten, man ser i billedet, så hedder den lecablock. Hvad jeg funderer lidt over, er, hvad det er muret med. Er materialet på væggen let at slibe, porøst eller hårdt?

Lecablock det med, tror jeg? Har ikke slebet.

Jeg tænkte på, hvad det er muret med. Er materialet porøst eller hårdt?

Undskyld, at jeg har været stille. Opvaskemaskinen gik i stykker, så der blev en pause. Væggen er muret, og vi håber, at det blev godt nok... Tak for svarene

• Synes
Silver78
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.