N
Har en overvejelse angående en plade på jord med L-profiler, der har 100 mm celleplastisolering i et L med en skråkant øverst.

Vinterhaveleverandøren angiver, at man skal placere U-profilerne, der holder skydedøre og vinduer, en lille smule ud over kanten på betonpladen - men så vil monteringsskruen næsten kun gå i celleplast. Og sidste gang jeg tjekkede, fungerer det ikke så godt at skrue i celleplast.

Er der nogen, der har en god konstruktionsløsning på dette?

Man kan jo placere profilen længere inde, så skruerne får fat i betonen. Eller som nogen foreslog, skære isoleringen væk i overkanten på L-profilen, men så skaber man jo en kuldebro.

Vedhæfter et smukt kunstværk, hvor den grønne klods svarer til U-profilens placering oven på L-elementet, samt den skrue, der skal fastgøre U-profilen.

• Diagram af en betonkonstruktion med L- og U-profiler, cellplastisolering og skruens placering vises. Tekster angiver materialerne: betong, skrue, cellplast.
hej!
du skal kappe af i kanten, hvor du skal trække skruerne/boltene...så du kan støbe betonen tættere på kanten af l-elementerne. der findes en rigtig god beskrivelse på YT, som jeg ikke kan huske navnet på.

N
N No1_CousCous sagde:
hej!
du skal skære af i kanten der du skal trække skruerne/boltene...så du kan støbe betonen nærmere kanten på l-elementerne. findes en supergod beskrivelse på YT som jeg ikke kan huske navnet på
Jo, har set den løsning, men den er jo ikke helt korrekt. Man vil jo ikke skære isolering væk som man først har lagt der. Det skaber desuden en kuldebro.
Kommer til at have skydedørspartier langs med hele siden, så da må man skære isoleringen væk hele vejen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.