Hej,

jeg har ikke fundet en god løsning på, hvordan tagpappen skal tilsluttes under og på siden af altandøren.
Ved døren ligger taget ca. 4-5 cm under tærskelens underkant, hvorfor jeg er bange for, at hvis ikke tilslutningen bliver absolut tæt, vil vand trænge ind i den bagvedliggende væg (til vinter, når sneen begynder at smelte, vil 4-5 cm ikke være nok).
Det er et fald på 1:36, hvorfor tagpap ser ud til at være den "eneste" løsning økonomisk set. Under altanen har vi en isoleret gang. Altanen har fra tidligere dobbeltfalsede plader, som er begyndt at lække.

Skal jeg klemme tagpappen mellem væg/gulv og karm med en slags ekspanderende fugebånd, der tilslutter til altandørens metalkarm og derefter beklæde det hele med listværk?

Hvad gør jeg med det nedre hjørne på begge sider, hvor tagpappen bliver snittet skævt for at kunne foldes ind? Det skal sandsynligvis overlappes og smøres godt på med nogen masse - men hvordan og med hvad?

Jeg har forsøgt at få en tagdækker til at komme og kigge på det, men han, som jeg havde aftalt tid med, dukkede ikke op, derfor tænkte jeg at undersøge, om det måske kunne gøres selv......

Taknemmelig for hjælp!

Jeg mener tætningsmåtte og ikke tagpap.

Er der ikke nogen, der har stødt på dette problem og kan komme med en løsning? Denne forbindelse er ikke unik, ofte ligger altandørskarmen nogle cm over tagfladen - hvis ikke andet, så pga. tilgængelighedskravene, der siger, at niveauforskellene ud til altanen maks må være 20mm.

• Synes
BlackDragon
  • Laddar…
Hej!
Tråden er ganske vist gammel, men jeg kaprer den, da jeg har lignende problem.
Hvordan løste du problemet? Jeg har endnu mindre mellemrum mellem loft og tærskel.
Gulvet har kun 3˚ hældning.

Jeg ville lægge et stykke pap under tærsklen, der går ud mod taget. Så ville jeg understøtte tærsklen lidt og fuge mellem tærsklen og papstrimlen.
Det gør vi ofte med altandøre i nyproduktion.
Har tærsklen et spor til udvendig tærskelplade? I så fald bør en sådan også monteres.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.