Hejsa, jeg har længe ønsket at vide, hvordan det fungerer med import/eksport af byggematerialer? Jeg har nemlig en byggevirksomhed og jeg undrer mig over, hvordan man ansøger om tilladelse til import/eksport af byggematerialer? Vil også gerne vide, hvem man kontakter ved sådanne spørgsmål.

I
Skulle ikke tro, at du behøver nogen særlig tilladelse til import/eksport af byggematerialer. Sverige tilhører jo EU’s frihandelsområde, og sådant ville med ret stor sandsynlighed indebære et brud på en af de fire friheder inden for EU (fri bevægelighed for varer og tjenester mellem landene). Men hvis du vil tjekke, bør toldvæsenet vel være den rette instans.

ja men skal man ikke da registrere virksomheden et sted at man holder på med sådan noget også eller er det bare at køre i gang?

I
Vugardo sagde:
ja men ska man inte då registrera företaget någonstans att man håller på med sånt också eller är det bara att köra igång?
Dette her er egentlig OT for dette forum men ok:
Registreringen afhænger af hvilken virksomhed du starter. Foreningsformerne varierer fra Enkeltmandsfirma over Interessentskab til Kommanditselskab og ApS. Den første kræver kun en simpel anmeldelse til Skattestyrelsen, som også er dem der kan give dig B-skatteseddel og momsregistrering. Øvrige former kræver forberedelser inden du kommer til registrering. Har du ikke klarhed over hvilken form du skal køre under, kan du ende i problemer med skattemyndighederne og din egen økonomi. Jeg foreslår, at du tager et kursus i Start din egen virksomhed først, så du ikke gør noget dumt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.