Hej. Vil bare sikre mig, at jeg gør det helt rigtigt. Huset er revideret, planke væg og tjærepap indenfor. Der indenfor en luftspalte, så ferning af panel og tretex.

Tænkt at lægge isolering mod tjærepappen, vindpap, osb og gips.
Eller skal man lade panelet sidde tilbage, lægte og isolere på det i stedet, så der er en luftspalte derinde? Huset har som regel ikke noget imod det, men måske unødvendigt?

Brætbeklædt væg med synlig luftspalte. Træpaneler fastgjort med søm over en sort overflade. I taget indeholder træet knaster.

Tagpappen var datidens vindpapir og den skal altid være uden for isoleringen. Så du skal ikke sætte vindpapir bag OSB'en. Luftspalten har ingen funktion, så isoler du bare det rum.

Hvor meget tænkte du at isolere? Og med hvad?

Senest redigeret:
Tænkte tage almindelige gullfiberplader typ. 7-10 cm eller noget. Det jeg tænkte have mellem isolering og OSB ånder, en form for dug er det som ikke er lufttæt men stopper vind og glasfiber. Ikke tæt som diffplast. Måske helt unødvendigt at have? Tak for dit engagement.

Den har ingen funktion på indersiden, man har den uden for isoleringen for at luften skal stå stille i isoleringen.

Dum som man er, havde jeg fået den idé, at den forhindrer glasfiber i at lække i små sprækker mm. Dropper den da :-D

L
huggan sagde:
Den har ingen funktion på insidan, man har den uden for isoleringen for at luften skal stå stille i isoleringen.
Skal man ikke altid sætte plast mellem isoleringen og pladen. I dette tilfælde OSB?

Lolight sagde:
Skal man ikke altid sætte plast mellem isoleringen og pladen. I dette tilfælde OSB?
Nej det afhænger af, hvordan huset er opbygget, og om huset er opvarmet året rundt eller ej. Nu taler jeg om plast.

I det indlæg, du citerede, talte jeg om vindpapp.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.