Jordarbejdet skal være klart på torsdag, så da skal jeg bygge profiler og forsøge at få kommunen til at finjustere i begyndelsen af næste uge. Derefter er det tid til at anskaffe/sætte afløb og L blokke osv. Skal altså begynde at undersøge lidt priser og leveringstider, og tænkte om I her lige kan anbefale et firma syd for Stockholm, der har gode priser?
Tror I, man sparer noget ved at forsøge at være loyal og tage alt træ fra samme sted, eller skal man jagte den bedste pris på grundmaterialerne for sig og så træet for sig?
Hvor meget rabat kan man "kræve", hvis man skal være loyal, samt kan der pruttes noget nævneværdigt på de priser, man får? For grundmaterialer/rør har jeg i første omgang tænkt mig at kontakte jord- og dræningsteknik i Länna samt byggeshoppen i Väster Haninge, da jeg er blevet anbefalet begge af to forskellige personer.
Tror I, man sparer noget ved at forsøge at være loyal og tage alt træ fra samme sted, eller skal man jagte den bedste pris på grundmaterialerne for sig og så træet for sig?
Hvor meget rabat kan man "kræve", hvis man skal være loyal, samt kan der pruttes noget nævneværdigt på de priser, man får? For grundmaterialer/rør har jeg i første omgang tænkt mig at kontakte jord- og dræningsteknik i Länna samt byggeshoppen i Väster Haninge, da jeg er blevet anbefalet begge af to forskellige personer.
ingen som havde noget at sige?
Kan i hvert fald fortælle, at byggeshoppen ringede til mig i går og mente, at jeg skulle kontakte en konstruktør vedrørende min plade, jeg ville have, at de skulle beregne materialomkostninger, ikke bæreevne? Faxede en snittegning ind, men skrev, at jeg troede, deres leverandør af kantelementer og lignende burde dimensionere det, jeg ønskede, ifølge deres materials egenskaber, var jeg ude at cykle der?
De har ikke ringet tilbage.
Beijer i Haninge fik en fax, ingen har kontaktet mig. MDT i länna fik en ligeledes, intet opkald. Dem faxede jeg i går.
I dag faxede jeg også til AKB, intet svar derfra heller.
Hvor lang tid bør man vente, før man ringer og efterspørger svaret på tilbuddet?
Kan i hvert fald fortælle, at byggeshoppen ringede til mig i går og mente, at jeg skulle kontakte en konstruktør vedrørende min plade, jeg ville have, at de skulle beregne materialomkostninger, ikke bæreevne? Faxede en snittegning ind, men skrev, at jeg troede, deres leverandør af kantelementer og lignende burde dimensionere det, jeg ønskede, ifølge deres materials egenskaber, var jeg ude at cykle der?
De har ikke ringet tilbage.
Beijer i Haninge fik en fax, ingen har kontaktet mig. MDT i länna fik en ligeledes, intet opkald. Dem faxede jeg i går.
I dag faxede jeg også til AKB, intet svar derfra heller.
Hvor lang tid bør man vente, før man ringer og efterspørger svaret på tilbuddet?
Ring og sig, at du faxer, og få direkte besked om, hvornår du får et svar - så har du også en god mulighed for at tydeliggøre, hvad der er vigtigt for dig i deres tilbud (pris, leveringstid, kvalitet, hjemkørsel, enkelt afrop osv).
Bevæger du dig i disse egne, synes jeg, du skal give Lissma savværk et opkald også.
Angående rabatter får du en pm.
Bevæger du dig i disse egne, synes jeg, du skal give Lissma savværk et opkald også.
Angående rabatter får du en pm.
Jeg sendte mail til både AKB og Lissma, da jeg købte en del materialer og fik hurtigere svar fra Lissma end fra AKB.
Derudover var i mit tilfælde Lissma betydeligt billigere.
I mit tilfælde handlede det om Leca, Mur og Pudsbrud og Cement.
Derudover var i mit tilfælde Lissma betydeligt billigere.
I mit tilfælde handlede det om Leca, Mur og Pudsbrud og Cement.
jeg ringede visse af firmaerne, inden jeg faxede og bad om fx faxnummer eller spurgte om sortiment.
Dog sagde lissma såg, at de ikke solgte kantelement i L profil, så det var ingen idé lige nu at tale med dem...
Må sætte mig mandag og ringe og tjekke, om de har modtaget faxen, hvis ikke andet
Dog sagde lissma såg, at de ikke solgte kantelement i L profil, så det var ingen idé lige nu at tale med dem...
Må sætte mig mandag og ringe og tjekke, om de har modtaget faxen, hvis ikke andet
Tjek med Lissma igen, jeg ved, at de sælger Siroc L element. Tænk på, at der nok er mange, der har feriearbejdskraft lige nu, samtidig med at alle vil købe byggemateriale. Faxforespørgsler er måske ikke den højeste prioritet nu.
Ring og snak med en sælger INDEN du sender faxen.
Ring og snak med en sælger INDEN du sender faxen.
Det var jo netop ringe jeg gjordestyrman1 sagde:
Jeg kan bestemt anbefale Orminge Trä. Billigst i Stockholms nærområder og utrolig imødekommende personale.
Så lader det sig ikke gøre at købe alt fra et sted.
Byggmax er billigst på en del materialer såsom skruer osv. Så kan det betale sig at købe en hel del fra Polen også.
mvh
David
Så lader det sig ikke gøre at købe alt fra et sted.
Byggmax er billigst på en del materialer såsom skruer osv. Så kan det betale sig at købe en hel del fra Polen også.
mvh
David
David: Har du erfaring med at handle byggematerialer i Polen? Hvordan foregår det i så fald? Kan jeg sende tilbudsanmodninger der, ligesom jeg gør herhjemme? Hvor skal man henvende sig? Og måske frem for alt, hvor meget billigere er det?
Andreas
Andreas
nå, i dag sad jeg og ringede rundt igen for at se, om jeg kunne få svar på mine tilbudsforespørgsler.
Byggshopen i VH startede jeg med, fyren der svarede henviste til sin kollega, som var optaget. Han ville bede ham ringe til mig, men ingen ringede resten af dagen.
Mark och dräneringstjänst holdt på med at regne, og nu i eftermiddags kom svar på tilbuddet. Hyggeligt, bortset fra at de ikke havde svaret på materialomkostningerne for garagepladen.
Beijer i Länna forstod ingenting, jeg måtte tale med en på økonomi, som efter et stykke tid ringede tilbage og var stadig lige så uforstående. Dog fandt vi ud af, at han troede, at jeg havde svaret på en tilbudsforespørgsel, som de havde lavet, da det var afklaret, fik jeg nummeret til en sælger. Jeg ringede til ham, og omstillingen svarede og sagde, at han var optaget for øjeblikket, men tog besked og nummer. Heller ikke denne ringede tilbage hele dagen.
AKB sagde, at jeg skulle få svar om nogle dage, da ham der regnede på den slags ikke var til stede lige nu, så der må jeg vente på svar fra...
Men altså rent kras: Er man en "useriøs" kunde, hvis man ikke kommer ind i butikken, fordi de ikke engang returnerer et telefonopkald? Eller vil de ikke sælge ting?
I mit job ville det ikke blive accepteret, hvis man ignorerede sine potentielle kunder på denne måde, men for disse virksomheder er det måske ikke så vigtigt???
Så en anden ting, som jeg har tænkt over, når jeg sammenligner lidt ældre tilbud med dagens... Nogle har specificeret kvalitet S80 på jordisoleringen, nogle har S100 henholdsvis S200 i deres beregninger, kan man tolke det som, at man kan gå ned til S80 fra dem, der har specificeret højere og dermed få en bedre pris, eller er det de andre, der har specificeret materialer, som ikke vil være gode til at bygge et enplanshus på?
Byggshopen i VH startede jeg med, fyren der svarede henviste til sin kollega, som var optaget. Han ville bede ham ringe til mig, men ingen ringede resten af dagen.
Mark och dräneringstjänst holdt på med at regne, og nu i eftermiddags kom svar på tilbuddet. Hyggeligt, bortset fra at de ikke havde svaret på materialomkostningerne for garagepladen.
Beijer i Länna forstod ingenting, jeg måtte tale med en på økonomi, som efter et stykke tid ringede tilbage og var stadig lige så uforstående. Dog fandt vi ud af, at han troede, at jeg havde svaret på en tilbudsforespørgsel, som de havde lavet, da det var afklaret, fik jeg nummeret til en sælger. Jeg ringede til ham, og omstillingen svarede og sagde, at han var optaget for øjeblikket, men tog besked og nummer. Heller ikke denne ringede tilbage hele dagen.
AKB sagde, at jeg skulle få svar om nogle dage, da ham der regnede på den slags ikke var til stede lige nu, så der må jeg vente på svar fra...
Men altså rent kras: Er man en "useriøs" kunde, hvis man ikke kommer ind i butikken, fordi de ikke engang returnerer et telefonopkald? Eller vil de ikke sælge ting?
I mit job ville det ikke blive accepteret, hvis man ignorerede sine potentielle kunder på denne måde, men for disse virksomheder er det måske ikke så vigtigt???
Så en anden ting, som jeg har tænkt over, når jeg sammenligner lidt ældre tilbud med dagens... Nogle har specificeret kvalitet S80 på jordisoleringen, nogle har S100 henholdsvis S200 i deres beregninger, kan man tolke det som, at man kan gå ned til S80 fra dem, der har specificeret højere og dermed få en bedre pris, eller er det de andre, der har specificeret materialer, som ikke vil være gode til at bygge et enplanshus på?
Mark och dräneringstjänst AB. Det bliver sundolitts markisolering og kantelementer, og så bliver det vandbåren gulvvarme fra LK. Jeg bestilte også nogle VA-rør og bøjninger osv., og får alt det indgående materiale til gulvvarme og armering til pladen og sådan med i hvert fald. Får første levering senere i denne uge, sundolitt tingene på onsdag i næste uge, og varmen på fredag. Så bør jeg nå at få gjort afløb i jorden, jævne til og lægge kantelementerne, således at når gulvvarmen kommer, kan jeg lægge det i weekenden og armere...styrman1 sagde:
Hvor lang tid i forvejen burde man bestille beton, forresten?
Klik her for at svare