Et pladefirma er ved at omlægge vores tag med bandet plade i aluzink. Udover taget skal også en balkon beklædes med bandet pladetag i Aluzink. Under balkonen findes en del af stuen. Huset er i såkaldt funkisstil og er fra 1937.
Vores balkon er ca. 6 kvm, og spørgsmålet er nu, hvilket materiale og løsning vi skal bruge for at få en god brugbar balkon. Trallerne må ikke bygge så meget i højden, for så kan vi ikke åbne vores balkondør. Har hørt, at trykimprægneret træ ikke fungerer så godt sammen med aluzink.
Balkonen har en mindre hældning, som muligvis bør "bygges" væk. Rundt om balkonen har vi tænkt os at beholde et ældre rækværk i smedejern. Jeg ville være meget taknemmelig, hvis nogen har nogle idéer eller forslag til, hvordan jeg kan få det godt. Er der nogen, der har lavet noget lignende? Billeder/tegninger modtages med tak.