Okay, det blev godt til sidst! Formodentlig også meget indgroet snavs, som blev godt efter en gang nr. 2.

Der er mange små partier, men der tænkte jeg evt. at supplere med rodskrubben.
 
  • Træterrasse med glasrækværk og en fletstol. Træet ser nyrengjort og velholdt ud med solskin på overfladen.
  • En rengjort træterrasse med mønstrede brædder under sollys, omgivet af sorte kurvemøbler og metalkantet gelænder med klart glas.
  • Terrasse i træ med sort kurvemøbler og glasrækværk. Solskin viser en pæn og ren overflade efter rengøring.
  • Synes
Robris og 1 anden
  • Laddar…
chris47 chris47 sagde:
Balkonen er ca. 12 år gammel, men vaskning og derefter indoliering af mahognigelænderet bliver som nyt. Kiraitræet vasker jeg kun, ingen olie, gjorde det et år, men det blev så mørkt.
/CC
Du havde ret om højtrykket! Materialet er virkelig stenhårdt, stod 10cm fra på et par flader man ikke ser så tydeligt, og intet skete.
 
  • Synes
chris47
  • Laddar…
J JF. sagde:
Hej!

I der har en terrasse af bangkirai, hvor tilfredse er I så med valget af terrassebrædder? Lever det op til jeres forventninger?
Hvordan har det ældes? Noget andet input måske?
Hej vi er ikke tilfredse fordi mange af bangkirai brædderne er ujævne og har splinter ved kanten. Jeg ved ikke om vi har fået 2 sortering af bangkirai brædder men efter vi klagede har k-rauta udskiftet 1/3 af terrassen og disse nye brædder var glatte og fine. Med andre ord gælder det om at være med inden brædderne lægges af tømreren, så man kan lægge de dårlige brædder til side med det samme. Svært at gøre det bagefter. Dyrt og dårligt.
 
M Michael Hübbert sagde:
Hej vi er ikke tilfredse pga. at mange af bangkirai brædderne er ujævne og har splinter ved kanten. Jeg ved ikke om vi har fået 2. sortering af bangkirai brædder men efter at vi klagede, har k-rauta byttet 1/3 af terrassen, og disse nye brædder var glatte og fine. Med andre ord gælder det om at være med, inden brædderne lægges af tømreren, så man kan lægge de dårlige brædder til side med det samme. Svært at gøre det efterfølgende. Dyrt og dårligt.
Hej! Tog tømreren ikke og afstemte alle brædder inden lægning?
 
Vildebill Vildebill sagde:
Hej! Tog inte snickaren och stämde av alla brädor innan läggning?
Nej snedkerne tjekkede ikke brædderne så nøje, og vi opdagede det først, da alt var monteret. Nu ligger vi i tvist med byggefirmaet, reklamation, og de henviser til k-rauta som igen henviser til kärnsund. Sælger hos Kärnsund har svaret, at terrassebrædderne bangkirai havde den kvalitet, som var lovet. Han mener desuden, at besigtigelsesmandens rapport mangler en detaljeret beskrivelse af fejlene. I rapporten har besigtigelsesmanden skrevet, at træet har en utilstrækkelig kvalitet og aldrig burde være blevet monteret. Billeder af terrassen er vedlagt rapporten. I værste fald bliver det en sag hos ARN osv.
 
M Michael Hübbert sagde:
Nej snickarna kollade inte brädorna så noga och vi märkte det först när allt var monterat. Nu ligger vi i tvist med byggfirman, reklamation, och de hänvisar till k-rauta som i sin tur hänvisar till kärnsund. Säljare på Kärnsund har svarat att trallvirket bangkirai hade den kvalité som var utlovad. Han tycker dessutom att besiktningsmannens protokoll saknar detaljerad beskrivning av felen. I protokollet har besiktningsmannen skrivit att virket har undermålig kvalité och borde aldrig ha monterats. Bilder på trallen har bifogats protokollet. Det blir i värsta fall ett ärende hos ARN osv.
M Michael Hübbert sagde:
Nej snickarna kollade inte brädorna så noga och vi märkte det först när allt var monterat. Nu ligger vi i tvist med byggfirman, reklamation, och de hänvisar till k-rauta som i sin tur hänvisar till kärnsund. Säljare på Kärnsund har svarat att trallvirket bangkirai hade den kvalité som var utlovad. Han tycker dessutom att besiktningsmannens protokoll saknar detaljerad beskrivning av felen. I protokollet har besiktningsmannen skrivit att virket har undermålig kvalité och borde aldrig ha monterats. Bilder på trallen har bifogats protokollet. Det blir i värsta fall ett ärende hos ARN osv.
Det var ju trist! Att kärnsund opponerar sig mot en besiktning låter knäppt, vad har de att vinna på det? Tar du ärendet till arn kommer det vara solklart

Däremot är det nog k-rauta du får vända anspråket mot, det är k-rauta som tagit in och sålt trallen till dig, typiskt beteende att hänvisa till underleverantörer
 
M Michael Hübbert sagde:
Hej vi er ikke tilfredse, fordi mange af bangkirai brædderne er ujævne og har splinter ved kanten. Jeg ved ikke, om vi har fået 2. sortering af bangkirai brædder, men efter at vi har klaget, har k-rauta udskiftet 1/3 af terrassen, og disse nye brædder var glatte og fine. Med andre ord gælder det om at være opmærksom, inden brædderne bliver lagt af tømrerne, så man kan lægge de dårlige brædder til side med det samme. Svært at gøre det efterfølgende. Dyrt og dårligt.
Hej! Hvordan gik det for dig? Fik du byttet brædder?
 
Vejrets magter på et år gør mildt sagt en del! Før/efter hvor jeg har haft en hyndeboks stående siden sidst

Jeg vil begynde en vask i dag og lægger op efter billeder senere, så I kan se resultatet!
 
  • Træterrasse med farveforskel, hvor en dynbox har stået, viser vejrslitage før rengøring.
  • Synes
Robris
  • Laddar…
Vildebill Vildebill sagde:
Vejrets magter på et år gør mildest talt en del! Før/efter hvor jeg har haft en hyndeboks stående siden sidst.

Jeg vil påbegynde en vask i dag og lægger efter billeder senere, så I kan se resultatet!
Okay lidt bedre men ikke helt tilfreds!
 
  • Flisebelagt terrasse med forskellige farver og en sort bordsben ved kanten; murstensvæg i baggrunden.
Vildebill Vildebill sagde:
Okej lidt bedre men ikke helt tilfreds!
Det må være for denne gang! Efter at det tørrede ud og solen havde haft et par dage blev det bedre. Men hvad skete der med michael hubbert?
 
Har efter rengøring påført en demidekk lasur burmateak, blev som nyt!
 
  • Terrasse i burmateaklasur med moderne, sort havemøbler og glasrækværk, ser som ny ud.
  • Terrasse med teaklasur, bord og stole.
  • Nybehandlet terrasse med Demidekk lasur i burmateak ved hus med havemøbler og jacuzzi.
  • Synes
mkristensson
  • Laddar…
Ved nogen om slibestøv/savsmuld fra bangkirai, der flyver rundt, er dårligt ved indånding? Det er vel aldrig godt med sådan noget uanset træsort, men er dette noget specielt?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.